نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی

وزارت میراث فرهنگی، برای بناهای تاریخی اصفهان، اقدام عملی انجام نداده است

عباس مقتدایی؛ نماینده مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ماه‌های اخیر پس از تشکیل دولت، به اندازه‌ای که باید به موضوعات اصفهان بپردازد، اقدام عملی انجام نداده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ مقتدایی پیرامون ظرفیت‌های اصفهان در زمینه میراث‌فرهنگی و ضرورت توجه به آن افزود: میراث فرهنگی استان اصفهان، نه به عنوان یک موضوع استانی بلکه باید به‌عنوان موضوعی مرتبط با مباحث کل کشور در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به سابقه، پیشینه و دیرینه تاریخی، میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی اصفهان، یادآور شد:  صنعت گردشگری می‌تواند وضعیت اقتصادی کشور را متحول کند و رشد اقتصادی حاصل از گردشگری را ارتقاء دهد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره صنایع‌دستی گفت: همچنین در زمینه صنایع‌دستی که بخش‌های زیادی از آن در اصفهان فعال است، باید به‌عنوان یک مبحث اقتصاد گردشگری، اقتصاد صنعت و اقتصاد هنر نگاه کنیم که اگر به همه این مباحث به‌طور دقیق و در کنار هم توجه شود، اقتضای مدیریت آن است که اصفهان به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد.مقتدایی با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی افزود: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ماه‌های اخیر پس از تشکیل دولت، به اندازه‌ای که باید به موضوعات اصفهان بپردازد، اقدام عملی انجام نداده و به همین دلیل در جلسه‌ نمایندگان با رئیس‌جمهور که پنجشنبه گذشته برگزار شد، ضرورت پرداختن به مسائل گردشگری، میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی اصفهان و نیز موضوعات هنر و صنایع دستی از سوی نمایندگان مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: رئیس جمهور نیز در این جلسه تاکید کرد که به وزیر دستور می‌دهم در آینده‌ای نزدیک ضمن حضور در اصفهان و بازدید میدانی، موانع و مشکلات استان اصفهان در این بخش را مورد توجه و رسیدگی ویژه قرار دهد و  موانع موجود را برطرف کند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه وزارت میراث فرهنگی باید فعالانه‌تر عمل کند تصریح کرد: قول‌های وزیر میراث فرهنگی در مجلس هنوز عملیاتی نشده و اگرچه چند ماه بیشتر از روی کار آمدن وزیر نگذشته و ما نیز توقع اقدامات خارق‌العاده از وی نداریم، اما انتظار داریم در عمل نشان دهد که در موضوعات مربوط به اصفهان که سرآمد کشور در بسیاری از عرصه‌هاست فعالانه‌تر عمل می‌کند.

وی با هشدار درباره خسارات ناشی از بی‌توجهی به مشکلات میراث فرهنگی اصفهان افزود: اگر این روند بی‌توجهی نسبت به میراث فرهنگی اصفهان ادامه‌دار باشد، می‌تواند منجر به خسارات جبران‌ناپذیری شود و امیدواریم که وزیر در سطح مطلوب و در عمل، با جدیت ظاهر شود و کارهای اتمام و بر زمین مانده فعلی و قبلی را ساماندهی کند.

۲۰۶

کد خبر: 46095

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0