24 آبان 1400 - 7:51 ب.ظ

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اصفهان:

افزایش سفر گردشگران عراق، ترکیه و کشورهای اروپایی به اصفهان

حیدر صادقی؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان از افزایش تعداد گردشگران خارجی در شهر اصفهان پس از ابلاغ دستورالعمل جدید به‌منظور صدور روادید خبر داد و گفت: در یک ماه اخیر شاهد افزایش سفر گردشگرانی از کشورهای منطقه ازجمله عراق و ترکیه و تعدادی نیز از روسیه یا دیگر کشورهای اروپایی به اصفهان بودیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان از افزایش تعداد گردشگران خارجی در شهر اصفهان در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: این موضوع پس از ابلاغ دستورالعمل جدید به‌منظور صدور روادید اتفاق افتاد.

صادقی افزود: در یک ماه اخیر دستورالعملی با توجه به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و در چارچوب برنامه‌های وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و امور خارجه ابلاغ شد که بر اساس آن صدور روادید برای گردشگران خارجی با شرایط خاص و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با همکاری آژانس‌های مسافرتی و تعیین محل اقامت انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با اجرای این دستورالعمل در یک ماه اخیر شاهد افزایش سفر گردشگران خارجی به اصفهان بودیم، خاطرنشان کرد: عمده آن‌ها از کشورهای منطقه ازجمله عراق و ترکیه و تعدادی نیز از روسیه یا سایر کشورهای اروپایی هستند.

صادقی با اشاره به اینکه اکنون آمار دقیقی از تعداد گردشگران خارجی یک ماه اخیر ندارد، خاطرنشان کرد: این دستورالعمل توسط آژانس‌های مسافرتی و دفاتر خدمات گردشگری مجوز دار و در قالب سفر ایمن و با داشتن کارت واکسیناسیون و آزمون کرونا (PCR) و اقامت در مکان‌های مورد تائید ازنظر بهداشتی اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه صنعت گردشگری اصفهان در یک ماه گذشته متحول شده و بخش خصوصی مشارکت خوبی در این زمینه داشته است، اظهار امیدواری کرد که در پاییز امسال با توجه به دستورالعمل جدید و شرایط موجود، گشایش خوبی در صنعت گردشگری کشور به‌ویژه جذب گردشگران خارجی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته اقدامات خوبی برای استقبال از گردشگران با ارتقای سطح کیفی اقامتگاه‌ها متناسب با شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در قالب سفرهای ایمن و هوشمند در استان اصفهان انجام و آموزش‌های مناسبی نیز در این زمینه ارائه شد.

صادقی پیش‌ازاین از آمادگی استان اصفهان برای پذیرش گردشگران خارجی به‌منظور سفر ایمن و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد و گفت: بخش‌های مختلف گردشگری در استان ازجمله حدود ۴۲۰ آژانس مسافرتی آمادگی کامل برای پذیرش گردشگران خارجی را بر اساس پروتکل‌های تعریف‌شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانه میراث فرهنگی دارند.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اوایل آبان جاری از بازگشایی برخی از مرزها به‌صورت محدود برای مقاصد گردشگری و با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد؛ بر این اساس، آژانس‌های مسافرتی و واحدهای اقامتی می‌توانند در کنار وزارت امور خارجه قرار بگیرند تا گردشگرانی که قصد ورود به کشورمان دارند بتوانند از طریق نهادهای رسمی و مجاز اقدام کنند.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که از میان آن‌ها افزون بر یک‌هزارم و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش‌جهان، کاخ چهل‌ستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

۲۰۶

 

 

کد خبر: 46084

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0