25 مهر 1400 - 11:21 ق.ظ

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان

تجهیزات کارگاه های فنی حرفه ای مناسب آموزش هنرجویان نیست

آرش اخوان؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه سال‌هاست که اعتباری به مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای داده نشده است، گفت: وقتی به کارگاه‌ها مراجعه می‌کنیم متأسفانه تجهیزات آنطور که باید مناسب آموزش هنرجویان نیست.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان که در نشست خبری سومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر سخن می گفت، بزرگترین ضعف آموزشی کشور را آموزش عرضه محور دانست و افزود: تا زمانی که رویکرد سفارش محوری در فنی و حرفه ای در پیش گرفته نشود، کارایی نخواهد داشت.

 اخوان بهترین رویکرد آموزشی را سفارش محور معرفی کرد و گفت: بر اساس ساعت‌ها مطالعه و بررسی، بزرگترین ضعف آموزشی کشور عرضه محور بودن است که تا زمانیکه برنامه‌ریزی در این حوزه وجود نداشته باشد این آموزش کارایی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان همیشه منشأ اقدامات و حرکات نوین در کشور بوده است، افزود: به واسطه همین ظرفیت‌ها چندسالی است که افتخار همکاری با بخش خصوصی و صنایع و صنوف را پیدا کردیم و اگر در بحران کنونی کرونا در این مجموعه می‌خواستیم با مدل‌های قبلی کار کنیم قطعاً شاهد یک افت بسیار جدی در خدمات رسانی بودیم.

کارگاه ها مناسب آموزش هنرجویان نیست

وی با بیان اینکه سال‌هاست که اعتباری به مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای داده نشده است، ادامه داد: وقتی به کارگاه‌ها مراجعه می‌کنیم متأسفانه تجهیزات آنطور که باید مناسب آموزش هنرجویان نیست.

اخوان با بیان اینکه در سال‌های اخیر رویکردها و فعالیت‌های جدید را در آموزش و مهارت آموزی در پیش گرفتیم، گفت: آموزش سفارش محور بهترین رویکرد آموزشی است زیرا تا سفارش در بازار کار نباشد آموزش معنی ندارد و از این رو سیستم آموزش دوگانه به شهرستان‌های دیگر استان نیز در حال اجرا است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه حلقه مفقوده در آموزش‌های مهارتی صاحبان صنایع و صنوف بودند، ابراز داشت: تا فنی و حرفه‌ای و صنایع با یکدیگر در تعامل نباشند هیچ گاه نمی‌توان نیاز واقعی بازار را دریافت.

سالانه ۱۲۰ هزار نفر آموزش فنی و حرفه‌ای می‌بینند

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۲۰ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی در فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش این تعداد نفر ساعت در استان در سال گذشته به روش عرضه محور بود که از این تعداد ۹۰۰ نفر از اعضای اتحادیه‌ها و صنایع مختلف امسال آموزش دوگانه دیدند تا نیروهای مورد نیاز را تأمین می‌کنند.

اخوان ادامه داد: یکی از همین اتفاقات به واسطه همکاری برای استعدادیابی نیروهای شاغل در زمینه مهارتی برگزاری مسابقات مهارتی آزاد کشوری است.

206

کد خبر: 45452

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0