12 بهمن 1399 - 12:22 ق.ظ

در دهه مبارک فجر

آغاز بهره برداری از ۲۶ مجموعه ورزشی اصفهان

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان از آغاز بهره برداری و افتتاح سه زمین چمن مصنوعی و ۲۳ خانه ورزش روستایی همزمان با دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایرنا/ سیدمحمد طباطبایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت آغاز دهه فجر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: زمین چمن مصنوعی ریجن در شهرستان آران و بیدگل از محل اعتبارات ملی، زمین چمن مصنوعی اردستان و زمین چمن مصنوعی شهید فلسفی سمیرم هر 2 از محل اعتبارات استانی از جمله طرح‌های امسال خواهد بود و ۴۰۰ میلیون تومان برای آنها هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲۳ خانه ورزش روستایی جدید نیز ۲۱ بهمن و در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن در روستاها و مناطق محروم منطقه به همت هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان ادامه داد: توجه هرچه بیشتر به مناطق محروم و توسعه ورزش در شهرها و روستاها یکی از دستاوردهای ورزش پس از انقلاب اسلامی بود که در دولت یازدهم و دوازدهم گسترده‌تر و فراگیرتر پیش رفته است.

طباطبایی با بیان اینکه نگاه توسعه محور دولت سبب شد که ورزش در شهرستان‌ها در سراسر کشور و حتی مناطق محروم رشد قابل توجهی پیدا کند، اظهارداشت: شمار قابل توجهی از ملی‌پوشان و مقام آوران آسیایی و جهانی از شهرستان‌های استان هستند.

وی با اشاره به اینکه بکارگیری توانمندی نیکوکاران ورزشی از جمله اقداماتی بود که پس از انقلاب اسلامی آغاز شد، گفت: خَیران ورزش‌یار این روزها از یاران اصلی اداره کل ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی محسوب می‌شوند که بسیاری از افتتاح‌ها و ساخت و سازها با مشارکت آنان پیش می‌رود.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان به رویکرد حمایتی از ورزش بانوان پس از انقلاب و بویژه در دولت‌های یازدهم و دوزادهم اشاره و تصریح کرد: فعالیت بانوان در تمامی ورزش‌ها و افتخارآفرینی آنان در میادین بین المللی نشان از ظرفیت بالای آنان دارد.

به گزارش ایرنا، در این بازدید که به مناسبت ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن و آغاز دهه فجر انجام شد، همراه با مدیرکل، عباس مرادیان معاون فرهنگی و جوانان، نرگس قدوسی معاون امور بانوان و گلنار حسینی مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز حضور داشتند.

حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

در دهه مبارک فجر امسال استان اصفهان ۲ هزار و ۵۴۶ پروژه با صرف چهار هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود.

حدود هشت درصد این اعتبارات ملی و ۱۰ درصد استانی و ملی- استانی، ۲۹ درصد از محل بخش خصوصی و ۵۰ درصد از شهرداری و تعاونی و منابع داخلی دستگاه‌ها و پروژه‌های خیرساز و راهداری نیز حدود سه درصد است.

مجموع پروژه‌های عمرانی دهه فجر در مقیاس ملی ۲۲۱ پروژه استانی، تملک دارایی ۱۶۷ پروژه، بخش خصوصی ۳۸۷ پروژه، شهرداری هزار و ۵۹۹ پروژه و دهیاری ۱۷۲ پروژه افتتاح می شود.

همه ساله از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، دهه فجر نامیده می‌شود.

کد خبر: 32452

منبع: ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0