8 شهریور 1400 - 11:30 ق.ظ

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر:

فعالیت تیم های سحر هلال احمر در ساختار جدید تبیین شد

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ضمن تقدیر از فعالیت اعضای داوطلب در اجرای طرح جهادی ایران یاران جوان و نذر سلامت 2، گفت: طرح سحر پیشانی فعالیت های سازمان هنگام وقوع حوادث و بلایا می باشد که با دو چالش مهم روبرو است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، سید علی منیری معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: یکی از چالش های طرح سحر به عنوان یک فعالیت جدی هلال احمر در هنگام بحران، نداشتن هویت درون سازمانی و عدم پذیرش و مقبولیت درون سازمانی است و دومین مسئله فاصله بین ارائه آموزش های تئوری و حضور اعضای آموزش دیده در عملیات و ماموریت های امدادی است که باعث ریزش اعضا می شود و کاهش انگیزه آنها برای ادامه فعالیت در سازمان می شود.

برای حل این دو چالش با سازمان امداد و نجات هماهنگی هایی انجام شده و پیگیری های لازم به عمل آمده تا دایره فعالیت تیم های سحر گسترش یابد.

چنانچه فعالیت تیم های سحر به زمان حادثه محدود شود، کافی نیست و تعریف یک حوزه عملیاتی برای فعالیت این تیم ها لازم است، با توجه به اینکه حوزه آسیب های اجتماعی به شدت مورد تاکید استراتژی جدید فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر قرار گرفته و در برنامه ها و سند ۵ ساله هلال احمر هم به آن تاکید شده و علاوه بر آن، کشور نیز در این زمینه درگیر آسیب های جدی است، بنابراین باید در نقش آفرینی اعضای جوان و داوطلب سازمان تجدید نظر کرد.

در ساختار جدید، هر تیم ۱۴ نفره سحر یک فرمانده و ۳ عضو تیم خدمات کمک های اولیه روان شناختی، ۳ نفر عضو تیم مراقبت های بهداشتی در کاروان های نیکوکاری، ۴ نفر در فضای دوستدار کودک نوجوان، هیات مذهبی و سوگواری ، برنامه فرهنگی و ورزشی در منطقه حادثه دیده فعالیت دارند.

در هر شهرستان تیم های ۱۴ نفره سحر طی بازه زمانی ۶ ماهه تشکیل خواهد شد، موفقیت این طرح برای تشکیل تیم ها مستلزم داشتن مدرسان خوبی است تا فرماندهان متبحری تربیت کنند و فرماندهان هم بتوانند تیم خوبی را تشکیل دهند.

کد خبر: 32394

منبع: روابط عمومی ‌جمعیت هلال احمر استان اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0