8 شهریور 1400 - 10:00 ق.ظ

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

ارتباطات خویشاوندی و دوستانه در انتخاب شهردار دخیل نبوده است

ابوالفضل قربانی؛ نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان دلیل طولانی شدن فرایند انتخاب شهردار نیز بررسی سوابق افراد معرفی شده دانست و گفت: برای تعیین شهردار اصفهان، به کارایی، توانمندی، پاک دستی و امانت داری توجه شد و هیچ مماشات و ملاحظه ای در کار نبود همچنین ارتباطات خویشاوندی سببی و دوستانه در این فرایند دخیل نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتخاب شهردار اصفهان بر اساس روال تعریف شده از سوی وزرات کشور و با سنجش و ارزیابی همه گزینه های مدنظر انجام شد.

 ابوالفضل قربانی، افزود: پس از طی فرایند تعریف شده در مرحله نهایی پنج نفر انتخاب و سپس دعوت به مصاحبه شدند، و به سووالات اعضای شورای شهر پاسخ دادند.

وی افزود: در این دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان، محدودیت هایی در بخشنامه های وزرات کشور برای انتخاب شهردار صادر و برخی ضوابط تغییر کرده بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مدرک تحصیلی، مدت خدمت در دوره کارشناسی ارشد و سابقه مدیریت شهری در فرایند انتخاب شهردار تعریف شده بود.

تعداد زیادی از نامزدها سوابق لازم را نداشتند

به گفته وی، دلیل طولانی شدن فرایند انتخاب شهردار نیز بررسی سوابق افراد معرفی شده بود که در نهایت تعداد زیادی فاقد این شرایط شناخته شدند.

قربانی ادامه داد: شورای اسلامی شهر اصفهان در همه مراحل فرایند انتخاب شهردار با مسئولان وزارت کشور ارتباط مستقیم داشت و با مجوز آنها بر اساس قانون، فرایند انتخاب انجام و روال آن طی شد.

وی تاکید کرد: برای تعیین شهردار اصفهان، به کارایی، توانمندی، پاک دستی و امانت داری توجه شد و هیچ مماشات و ملاحظه ای در کار نبود همچنین ارتباطات خویشاوندی سببی و دوستانه در این فرایند دخیل نبوده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دقت لازم را در گفتگو های جانبدارانه داشته ایم اما وقتی پای کار و مسئولیت به میان می آید با هر گونه تخطی از سوی شهردار در انجام وظایف برخورد می شود و شورای شهر به راحتی از این مسائل عبور نمی کند.

وی افزود: توجه بیشتر به زندگی مطلوب شهری و رویکرد متفاوت فرهنگی دو معیار مهم بود که سرانجام بر همین اساس،” علی قاسم زاده”به عنوان شهردار منتخب و سی و هشتمین شهردار اصفهان انتخاب شد.

قربانی افزود: شهردار منتخب تحصیلات حوزوی و دانشگاهی دارد،اگر چه این به آن معنا نیست که وقتی شهرداری با رویکرد فرهنگی انتخاب شد کار عمرانی صورت نمی گیرد، بلکه نگاه به کارهای فرهنگی بر اساس منویات رهبر انقلاب است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه باید عقب ماندگی شهر با کار و تلاش بیشتر جبران شود، افزود: انتخاب شهردار اصفهان، واکنش های منفی در فضای مجازی و برخی رسانه ها بدنبال داشت، از این رو لازم بود متولیان امر اطلاعات لازم و کافی را در این خصوص کسب کنند.

وی گفت: شورای شهر به صورت قانونی به مدت یک ماه فرصت انتخاب شهردار دارد، حدود ۲۰ روز پیش اقدام به انتخاب شهردار کردیم و فرایندی برای آن تعریف و مردم را نیز در آن مشارکت دادیم.

قربانی به پیشران های اقتصادی و نقش مدیریت شهری در توسعه اصفهان اشاره و بیان کرد: چنانچه اقتصاد مسکن در استان رونق بگیرد، مشکلات دیگر نیز بر طرف می شود.

۲۰۶

کد خبر: 32375

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0