10 بهمن 1399 - 11:05 ق.ظ

رابطه دولت و مردم آسیب دیده و باید اصلاح شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دلیل فقر، تبعیض و فساد این است که بعد از پایان دفاع مقدس، ارزش‌های مثبت مردم را با برچسب زدن از میدان مدیریت اجرایی کشور بیرون کردند و به جای ایثار و فداکاری، قدرت‌طلبی و مال اندوزی می‌بینیم.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام/ محسن رضایی در کنگره ملی امیران، فرماندهان و هزار و ۸۰۰ شهید به کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی سپاه فتح و با شرکت خانواده های شهدا، مسئولان محلی و فرماندهان نیروهای مسلح استان با  رعایت شیوه نامه های بهداشتی در گلزار شهر یاسوج برگزار شد، گفت: از اینکه توفیق پیدا کردم همراه با شما مردم غیور در این مکان مقدس در یادواره شهدای استان پر افتخار و تاریخی کهگیلویه و بویراحمد شرکت کنم، خدا را شکر می کنم. ان شاءالله در هنگامه ظهور حضرت ولیعصر(عج) به عنوان یاران و سربازان ایشان حاضر شویم.

رضایی با اشاره به اینکه شهدای ایران زمین چشم و چراغ ایران زمین هستند، افزود: شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از مظلوم ترین، گمنام ترین و شجاع ترین شهدای ایران اسلامی هستند. عشایر و طوایف و ایلات این استان همیشه بخش مهمی از ارتش و سپاه ایران زمین بوده اند. هیچ رویداد بزرگی را در تاریخ ایران نمی توانیم ببینیم جز اینکه حضور پر قدرت مردم غیرتمند لر و مخصوصا کهگیلویه و بویراحمد را در آن شاهد نباشیم. همواره در طول تاریخ چند هزارساله، به صورت استوار از ایران و اسلام دفاع کرده اند. در حوادث معاصر ایران، انقلاب، دفاع مقدس و تا امروز در میان مدافعان حرم و در حوادث مهم سیاسی ایران، زنان و مردان این استان از ایران و اسلام دفاع کرده اند.

وی افزود: در دفاع مقدس علاوه بر تیپ ۴۸ فتح یک تیپ موشکی داشتیم که سردار درخشان (رحمه الله) که از برادران عزیز گچسارانی ما بودند، موشک‌های کرم ابریشم را مدیریت می‌کرد. فرزندان این استان در مدیریت پیشرفته ترین و مدرن ترین سلاح های ساحل به دریا نقش داشتند. در تیپ مهندسی، در تکاوران دریایی فرزندان شما حضور داشتند. در عملیات والفجر 8 یگان‌های تیپ 48 فتح در خط شکنی و عبور از اروند و هم در پاکسازی پایگاه موشکی عراق و هم در دفاع جانانه در کارخانه نمک در مقابل پاتک های عراق حماسه آفرینی کردند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: اساس تفکر این شهدای عزیز بر خودگذشتگی بود. از خود برای خدا و ملت ایران می گذشتند. برای اسلام و ایران ایثار می کردند. از خودگذشتگی و گذشتن از خانواده و اموال فرهنگ آنها بود. این کارها ساده نیست. در فضای کنونی جامعه که از این مکتب و فرهنگ فاصله گرفته ایم، یادآوری از خودگذشتگی شهدا ضروری است. شهدا روبروی دشمن، زیر آتش سنگین و بمب های شیمیایی قرار می گرفتند.

وس ادامه داد: آنها از جان و مال خود برای آرمان ها گذشتند. همین شهدای نفت و شهدایی که شما برای گرامیداشت آنها اینجا جمع شده اید، بعضا باسواد و تحصیلات و دارای حقوق بالا در شرکت نفت بودند. برخی نیز از طبقه محروم جامعه با کشاورز و کارگر و دانش آموز بودند. شهدا برای آرامش و امنیت و عزت جامعه از خودگذشتگی کردند. شهدا رفتند تا جمهوری اسلامی عزیز و ایران سرافراز بماند.

رضایی افزود: شهدا به میدان رفتند تا آن تاریخ ننگین گذشته که در هر جنگی قسمتی از خاک ایران جدا می شد تکرار نشود. شهدای شما اولین رزمندگانی هستند که بعد از دویست سال، که نگذاشتند یک وجب از خاک این کشور جدا شود.

وی تصریح کرد: میراث و وصیت شهدا این است که ایران باید عزیز بماند و ملت در آرامش باشند و کسی طمع به این خاک نداشته باشد و احکام اسلامی در این کشور پیاده سازی شود. این میراث و ارزش ها باید حفظ شود. من می خواهم به عنوان یک کسی که باید حفظ امانت کنم به شما خانواده های عزیز شهدا اعلام خطر کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: بعد از دفاع مقدس در یک بخشی از اداره کشور، ریل اشتباهی کار گذاشته شد و سه میلیون بسیجی جوان و جبهه رفته و با تجربه از جبهه ها برگشتند و از آنها در اداره اقتصاد و فرهنگ استفاده نشد. البته بسیاری از این جبهه رفته ها در اداره سیاست و دفاع و امنیت در نیروهای مسلح ماندند و نتیجه اش را می بینید که ایران به موشک و پهپاد و تانک رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: اما در اقتصاد و فرهنگ، امور را به دست غریبه ها و تماشاچیان دادند. وضعیت امروز در اقتصاد و فرهنگ، نیروهای وفادار به نظام نیستند. مسئولیت بر عهده کسانی است که ریل گذاری انحرافی کردند و غریبه ها را وارد اقتصاد و فرهنگ کردند.

رضایی ادامه داد: چطور می شود در این قدرت عظیم منطقه‌ای که اسرائیل تکان بخورد، ده‌ها موشک به سمتش می رود و آمریکا غلطی انجام دهد، مهمترین پایگاهش را می زنیم، فقر و فساد و تبعیض باشد؟این وضع باید پایان پیدا کند. شما مردم می توانید به این اوضاع پایان بدهید. نباید در این کشور شهدا فقر و تبعیض و انحرافات سیاسی باشد و یک عده سالها وقت سازندگی و کار را بگیرند . در این سه دهه ریل انحرافی به وجود آمده و ما در آغاز دهه پنجم انقلاب، مشکلات پشت سر را می بینیم.

وی گفت: البته در این سه دهه پیشرفتهای زیادی در راه سازی، توسعه راه آهن و… انجام گرفته است اما نباید شاهد فقر و تبعیض و فساد می بودیم. دلیل این است که بعد از پایان دفاع مقدس، ارزش‌های مثبت مردم را با برچسب زدن از میدان مدیریت اجرایی کشور بیرون کردند و بجای ایثار و فداکاری، قدرت طلبی و مال اندوزی می بینیم. آن آرمان خواهی و دفاع از منافع ملی تضعیف شده و خود بزرگ بینی و منافع شخصی قدرت پیدا کرده. گویی ارزش ها جابجا شده و فرهنگ دچار تغییر شده است. ادامه این وضع، آینده خوبی را برای ما رقم نخواهد زد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این سالها رابطه مردم با دولت عوض شده است. در دوران دفاع مقدس، اکثر شهدا، نه پاسدار و ارتشی بودند و نه حقوق دریافت می کردند. اینها مردم بودند. سفره مردم و دولت یکی بودند. دولتی ها و مردم با هم بودند. بعد از جنگ سفره ها جدا شد و لازم است که در جبهه پیشرفت اقتصادی هم دولت در کنار مردم باشد. مگر مردم کهگیلویه و بویراحمد چیزی بیش از حق خود را خواسته اند؟ ثروت عظیمی که در این منطقه هست در بسیاری از نقاط ایران نیست.

وی در این باره تصریح کرد: از منابع عظیم طبیعت تا گیاهان دارویی گرفته تا قرارگرفتن در مسیر حمل و نقل استان های همسایه می توان میلیاردها تومان ثروت تولید کرد ولی می بینیم که کارخانه قند آن را به چنین وضعی درآورده اند و به آن چوب حراج زده اند. رابطه دولت و مردم که آسیب دیده است باید اصلاح شود. برای مردم با دست مردم باید کار کنیم همانطور که در دفاع مقدس کار کردیم.

رضایی گفت: مردم ما از این وضعیت راضی نیستند. مردم رهبر معظم انقلاب را عاشقانه دوست دارند و اگر خطری پیش بیاید برای دفاع از نظام از همه وجودشان می گذرند اما حرفشان این است که آن میراث و آرمان ها را حفظ کنید. من به عنوان کسی که در کنار فرزندان شما بودم و این افتخار از من گرفته شد که همراه آنها بروم، اعلام خطر می کنم. شما مردم می توانید اوضاع را درست کنید و به این وضع پایان دهید. نباید موریانه فساد و فقر این درخت تناور را بخورند و آسیب ببیند. در آستانه هر انتخابات عده ای بازیگر سیاسی داخلی و خارجی می آیند و افکار عمومی مردم را سعی می کنند منحرف کنند.

وی افزود: بعد از هر انتخابات، بازیگران سیاسی وارد عمل می شوند و بین دولتمردان و مسیر ایران و اسلام فاصله ایجاد می کنند. یا روی انتخابات و یا روی نتیجه انتخابات تاثیر می گذارند. به فضل خداوند متعال این اوضاع درست خواهد شد. من از سفره های خالی خانه های شما مردم خبر دارم. می دانم که عده ای در این کشور نان قرضی تهیه می کنند و یک عده ناشکر به ارزش های شما توهین می کنند. این وضع به دست شما تغییر خواهد کرد و این امنیت و عزت حفظ خواهد شد. جوانان با غیرت و تحصیل کرده ما فراونند. به لطف پروردگار متعال این مشکلات با صبر راهبردی ما حل خواهد شد و دست فتنه گرانی که نمی خواهند امید و وحدت و انسجام به دست بیاید کوتاه خواهد شد.

در ابتدای این برنامه حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیرمقدم به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: دکتر محسن رضایی قبل و بعد از انقلاب رنج‌های زیادی کشید، برای این بزرگ مرد تاریخ انقلاب آرزوی سربلندی روزافزون داریم.

وی در ادامه افزود: شهدا بهترین راه را رفته‌اند و آنها با شهادت و خون خودشان بهترین راه را هم نشان ما دادند. شهدا ستاره آسمان هدایت بشریت هستند.

سپس سرهنگ ارجمند، جانشین فرمانده سپاه ناحیه بویر احمد با ارائه گزارشی از روند برگزاری یادواره، حضور دکتر محسن رضایی را به دیار دلاوران کهگیلویه و بویراحمد خوش آمد گفت.

گفتنی است در ابتدای این یادواره، فیلم تاریخی از محسن رضایی در هنگام اعلام رمز عملیات خیبر پخش شد که نام حضرت فاطمه زهرا (س) موجب افزایش معنویت یادواره شهدا شد.

در حاشیه این یادواره، رضایی با مادر شهید «سید فضل الله خوید» دیدار و گفتگو کرد.

رضایی همچین بعد از کنگره شهدا با حضور در منزل شهیدان «مهدی و جهرم پیشوا» و «ستار اورنگ» با خانواده های این سه شهید دیدار و گفتگو کرد.

محسن رضایی، صبح امروز در بدو ورود به شهرستان یاسوج با نثار شاخ گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای این استان ادای احترام کرد و سپس در مراسم پیشکسوتان دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بعد از شهادت شهید سلیمانی بسیاری از کشورهای غربی که سپاه را نمی‌شناختند امروزه می‌شناسند. سپاه به اولین و آخرین سنگر انقلاب تبدیل شده است. سنگر اول به این دلیل که سپاه بسیاری از خطرات را در همان آغاز در نطفه خفه می‌کند و سنگر آخر به این جهت که اگر خطری از همه دیوارهای نظام عبور کرد به سپاه که رسید دفع خواهد شد.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: ما برای حقوق و دستمزد به سپاه نیامدیم همه ما و شما برای شهادت و شهید شدن آمده بودیم.اگر توفیق شهادت پیدا نکردیم به این معنا نیست که منتظر شهادت، جهاد و خدمت نیستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که برای شرکت در آیین های گرامیداشت دهه مبارک فجر به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است، همچنین ظهر امروز با حجت الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج دیدار و پیرامون وضعیت استان و پیشرفت فعالیت های فرهنگی و مذهبی گفتگو کرد.

300

کد خبر: 32307

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0