9 بهمن 1399 - 5:36 ب.ظ

۳۰ درصد از مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است

بعدازظهر امروز از مجتمع آموزشی دخترانه چهارباغ «مدرسه شکراله فرقدانی» با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، استاندار اصفهان و تعدادی از مسؤولان و خیران استانی بهره‌برداری شد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از اصفهان فارس/ محسن حاجی میرزایی در این مراسم ضمن تقدیر از حاج شکراله فرقدانی، خیر مدرسه‌ساز اصفهانی اظهار داشت: مدرسه بزرگترین بنیان زندگی و هویت یک جمعیت است، مدرسه جایگاه رفیعی دارد و هر هزینه‌ای که در مدرسه می‌کنیم بدون شک صرفه‌جویی در هزینه‌های دیگر است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه نوعی هزینه کردن برای فردا است و جایگاهی است که نسل نو را برای زندگی کردن آماده می‌کند، خیران بسیاری وجود دارند که کارهای خیر مختلفی می‌کنند اما خیرانی که مدرسه می‌سازند توفیق مضاعف دارند.

وی هم‌چنین با بیان اینکه مدرسه فرقدانی یک مجتمع بسیار باشکوه‌ است، افزود: ایده مجتمع‌سازی کمک می‌کند که مدرسه به عنوان کانون تحولات منطقه بدرخشد زیرا جمعیت زیادی روزانه یه این مکان می‌آیند و در سطح شهر روان می‌شوند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: تعبیری که در سند تحول برای مدارس مجتمع ذکر می‌شود به دنبال این است که مدرسه را به یک پدیده اجتماعی در متن زندگی مردم و محل عبور و مرور جمعیت کشور تبدیل کند.

ساخت ۳۰ درصد از مدارس کشور توسط خیران

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود سی درصد از مدارسی که داریم توسط خیران ساخته شده که حاکی از درک خیران این سرزمین است، ما ظرفیت‌های معین و محدودی داریم اما اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند اتفاقات مهمی را رقم می‌زنند.

به گزارش فارس در این مراسم از کتابی که قرار است به نام هر خیر چاپ و آماده شود و این بار کتاب زندگی دکتر سیدمحمد طالب‌زاده آماده و چاپ شده است، توسط وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد و سه عدد تبلت که از طرف اعتباری، خیر مدرسه ساز اصفهانی بود نیز توسط وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان کم توان اهدا شد.

همچنین مجموعه آموزشی حیات طیبه در ناحیه سه اصفهان نیز به صورت ویدیوکنفرانسی افتتاح شد.

300

کد خبر: 32273

منبع: فارس

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0