8 بهمن 1399 - 11:08 ق.ظ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

۲۰ کارگروه تخصصی دهه فجر در استان برنامه‌های متعددی پیش بینی کرده‌اند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: ۲۰ کارگروه تخصصی با همکاری بخش های مختلف، برنامه‌های متعددی را در سطح استان با هدف شناخت و تبیین انقلاب اسلامی و نشاط آفرینی برای جامعه انقلابی در ایام الله دهه فجر مد نظر قرار داده‌اند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایسنا/ محمدعلی احمدی، امروز(چهارشنبه-۸بهمن‌ماه) در نشست خبری که  به منظور تشریح برنامه‌ها، فعالیت‌ها و مناسبت‌های ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: برای فهم جایگاه دهه فجر باید به ماهیت شکل‌گیری آن در راستای اهداف انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. بنا بر این مهم، سیر تاریخی که از سال ۱۳۴۲ آغاز شد با پیروزی انقلاب اسلامی به اوج خود رسید و باید اهمیت حرکت مذهبی آزادی خواهانه با تکیه برنهادهای مذهبی و مردم دین‌مدار به درستی تبیین شود.

وی افزود: در این مسیر باشکوه، آنچه که اهداف و آرمان‌های مردم انقلابی را به خود اختصاص داد، احیای مؤلفه‌های اسلامی، تأکید بر معنویت، عدالت‌خواهی و حرکت در مسیر استقلال‌خواهی و مقابله با استکبار جهانی بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: شعار امسال دهه فجر «انقلاب اسلامی، پاینده و مقتدر، چون کوه استوار» تعیین شده است. جایگاه والای رهبری امام خمینی(ره) و ایستادگی ایشان در مقابل استبداد داخلی و استکبار خارجی سبب شد تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های خود مانند کنار زدن حکومت ستم‌شاهی، حاکمیت دین و شعائر مذهبی و حرکت در مسیر مقابله با قدرت‌های استکباری گام‌های ارزشمندی تا به امروز بردارد.

احمدی گفت: نصرت الهی و رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) سبب ایجاد حرکتی شد که قلوب و فطرت مردم آزادی‌خواه منطقه را نیز به تأسی از آرمان‌های آزادی خواهانه و استکبار ستیزانه خود در آورد که تجلی این امر را در عملکرد سردار شهید سلیمانی مشاهده کردیم.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در خصوص جزئیات برنامه های دهه فجر، گفت: در روزهای اخیر، ۲۰ کارگروه تخصصی در سطح استان، با همکاری معاونت‌های فرهنگی نیروهای مسلح، استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم نهاد، برنامه‌های متعددی را در سطح استان با هدف شناخت و تبیین انقلاب اسلامی و نشاط آفرینی برای جامعه انقلابی در خصوص دهه فجر مد نظر قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن فراهم کردن ساز و کارهای لازم برای داشتن دهه فجری متفاوت و پرشکوه، امسال با ایجاد کارگروه‌های تخصصی، آمادگی برگزاری برنامه‌ها و مناسبات متعددی را در راستای بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی داریم.

وی گفت: امسال توجه فزاینده به جوانان و نوجوانان در مناسبت‌های پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین منظور کارگروه ویژه جوانان با همکاری وزارت علوم و وزارت آموزش پرورش، برنامه‌های بسیاری با هدف شادی آفرینی و ایجاد شناخت جوانان و نوجوانان با مسائل انقلاب اسلامی تدارک دیده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: شهرداری ها اقدامات بسیاری در راستای بزرگداشت این ایام در سطح شهر و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در سایر مناطق استان برای آذین بندی خلاقانه معابر و خیابان‌ها، اجرای گروه‌های سرود، نورپردازی و برنامه‌های شاد در سطح استان با رعایت پروتکل‌ها برنامه ریزی کرده اند.

وی درباره کارگروه تخصصی بانوان افزود: هم‌زمانی این ایام با ولادت حضرت زهرا(س) نیز سبب شده است که کارگروه ویژه زنان و خانواده با مسئولیت مشاوره امور بانوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اقدامات خوبی را در خصوص توجه به زنان و نقش‌آفرینی برتر آن‌ها در نظر قرار دهد.

احمدی درباره روز شمار مناسبات ایام‌الله دهه فجر، تصریح کرد: از روز ۱۲ بهمن تا روز پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌هایی مانند مانور تاکسیرانان در شهر با هدف تجدید بیعت با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب، همایش اسکیت سواری در مزار شهدای گمنام، عطر افشانی قبور شهدا، تدارک دیده شده است.

وی گفت: ویژه برنامه کمک‌های مؤمنانه برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، تجلیل از همافران نیروی هوایی ارتش، اقدامات خیرانه مراکز درمانی نیروهای مسلح بر انجام ویزیت رایگان در مناطق کم برخوردار و تکبیر و نور افشانی در شب پیروزی انقلاب در سطح استان از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای برگزاری راهپیمایی در روز ۲۲ بهمن به دلیل مقابله با انتشار ویروس کرونا وجود ندارد و جزئیات برگزاری راهپیمایی خودرویی، مسیرهای حرکت و شرایط شرکت در آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

300

کد خبر: 32202

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0