9 اسفند 1399 - 1:13 ب.ظ

تجمع هزاران معترض در پایتخت الجزائر

هزاران نفر از طرفداران جنبش اعتراضی الجزائر امروز برای نخستین بار از زمان شیوع همه گیری کرونا، در قلب پایتخت این کشور تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از طرفداران جنبش اعتراضی الجزائر امروز(جمعه) در الجزیره پایتخت الجزائر تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نخستین تجمع بزرگ مخالفان الجزایری از زمان توقف اعتراضات خیابانی با شیوع همه گیری کروناست که می‌تواند نشانه بازگشت راهپیمایی‌های هفتگی ضد نظام در این کشور باشد.

با وجود اینکه همچنان برپایی تجمع‌ها در الجزایر به دلیل تداوم بحران شیوع کرونا ممنوع است، اما در محله‌های مختلف شهر الجزیره امروز مردم به خیابان‌ها آمدند و به سمت مرکز شهر حرکت کردند.

تظاهرات‌کنندگان شعارهایی را علیه «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر و دیگر اصحاب قدرت در این کشور شعار سر می‌دانند.

شهرهای مختلف الجزائر نیز در روز دوشنبه شاهد حضور هزاران نفر به مناسبت دومین سالروز آغاز جنبش اعتراضی این کشور بود.

ده ها دانشجو نیز روز سه شنبه در سایه تدابیر امنیتی شدید نیروهای پلیس در الجزیره علیه نظام حکومتی این کشور تظاهرات کردند و خواستار آزادی بیان در مطبوعات شدند

راهپیمایی‌های هفتگی در الجزائر در سال 2020 و با شیوع کرونا در این کشور متوقف شده بود.

الجزائر طی بیش از یک سال گذشته شاهد تغییرات سیاسی گسترده‌ای بود. این تغییرات با آغاز تظاهرات علیه عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور پیشین آغاز شد و او در نهایت با فشار مردم و گروه‌های سیاسی مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد و با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تبون به عنوان رئیس جدید انتخاب شد. با این حال تظاهرات همچنان در برخی از شهرهای الجزائر ادامه دارد.

از جمله خواسته‌های معترضان آزادی‌های فردی، گروهی، حقوق بشر و برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از قدرت و براندازی نظام سیاسی این کشور که از زمان استقلال و رهایی از استعمار فرانسه در سال ۱۹۶۲ در آن حاکم است، شامل می‌شود.

کد 300

کد خبر: 32161

منبع: فارس

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0