7 بهمن 1399 - 2:16 ب.ظ

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

استانداردسازی مشاغل خانگی در کشور ضروری است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: استانداردسازی مشاغل خانگی در کشور انجام نشده است و براساس دستورالعمل موجود تحقق این امر را در دستور کار داریم.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایسنا/  معصومه ابتکار شامگاه سه شنبه در نشستی با بانوان کارآفرین استان اصفهان که در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد با اشاره به افزایش روز افزون دختران تحصیلکرده و بیکار در کشور اظهار داشت: باید توجه داشت که بیکاری این دختران چهار برابر پسران است.

لزوم برنامه‌ریزی جدی برای اشتغال بانوان

وی با بیان اینکه ضروری است برنامه‌ریزی جدی برای اشتغال بانوان صورت گیرد، تصریح کرد: در این زمینه باید همه نظرات را جمع آوری و در قالب پیشنهادی منسجم و قابل عملیاتی شدن به وزارت صمت ارائه شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت بانوان کارآفرین استان اصفهان در همه بخش‌های صنعت، کشاورزی، بازرگانی و شرکت‌های دانش بنیان ابراز داشت: هر چند کرونا چرخ صنعت و تولید را در کشور تحت تأثیر قرار داده اما بانوان نیز پابه‌پای مردان در این نبرد اقتصادی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم در راستای موضوع سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده مبتنی بر برنامه و دانش بنیان حرکت کردیم، اضافه کرد: از سال ۹۶ شاخص‌هایی در ستاد ملی زنان و خانواده تحت عنوان شاخص عدالت جنسیتی و برگرفته از عدالت محور در نظر گرفتیم.

مسائل زنان را از طریق سند ارتقای وضعیت زنان پیگیری می‌کنیم

ابتکار با بیان اینکه در استان اصفهان از طریق سند ارتقای وضعیت زنان به مسائل این قشر پاسخ می‌دهیم، ادامه داد: دولت توجه ویژه‌ای به مشاغل خانگی دارد، بیش از ۸۰ درصد مشاغل خانگی را بانوان برعهده دارند که این مشاغل پیش رو و آینده نگر هستند.

وی با اشاره به لزوم استانداردسازی مشاغل خانگی در کشور تصریح کرد: تاکنون مشاغل خانگی بر اساس استاندارد نبود که با توجه به اقدامات صورت گرفته این دستورالعمل را اجرایی کردیم چرا که بر این باوریم مشاغل خرد مهمترین زمینه برای اشتغال جامعه است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار که نیاز به اشتغال خانگی داشتند از طریق سازمان‌های مردم نهاد و تسهیلات قرض الحسنه‌ای مورد حمایت قرار گرفتند، ادامه داد: تاکنون در استان اصفهان دو هزار و ۳۰۰ زن را از طریق این تسهیلات در استان اصفهان فعال کردیم.

لزوم ورود زنان به صادرات زعفران

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز با اشاره به راه‌اندازی کمیته تخصصی ویژه بررسی مسائل و مشکلات بانوان کارآفرین در کارگروه تسهیلات استان اصفهان اظهار داشت: ۳۰ درصد بانوان کارآفرین از این ظرفیت استفاده کرده‌اند.

حسن قاضی عسگر با بیان اینکه بانوان استان اصفهان در زمینه صادرات زعفران ورود کنند؛ ابراز داشت: شرکت‌های توسعه صادرات از جمله صادرکنندگان استان آمادگی فروش محصول زعفران را دارند.

کد خبر: 32076

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0