5 بهمن 1399 - 12:36 ق.ظ

با ورود یک هیأت دیپلماتیک از اسرائیل به ابوظبی؛

افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در امارات بطور رسمی

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خبر افتتاح رسمی سفارتخانه این رژیم در امارات متحده عربی را اعلام کرد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از روزنامه جروزالم پست، رژیم صهیونیستی روز یکشنبه سفارتخانه این رژیم را در شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی بطور رسمی افتتاح کرد.

«ایثن ناه» دیپلمات اسرائیلی که تا زمان تعیین سفیر دائم در سمت کاردار در این سفارتخانه فعالیت خواهد کرد، روز یکشنبه برای گشایش این سفارتخانه وارد ابوظبی، پایتخت امارات شد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفارتخانه جدید این رژیم «ضمن پیشبرد طیفی از روابط میان تل آویو- ابوظبی در تمام حوزه‌ها، پیوندها با دولت امارات، نهادهای اقتصادی و بخش خصوصی، محافل آکادمیک، رسانه‌ها و غیره را توسعه خواهد داد».

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با آرزوی موفقیت برای این دیپلمات اسرائیلی مدعی شد که این وزارتخانه «اجرای توافقنامه‌های صلح و عادی سازی روابط در منطقه خلیج فارس را هدایت می‌کند و جایگاه بین المللی اسرائیل را ارتقا می دهد».

اشکنازی در ادامه افزود که «گشایش یک هیأت دیپلماتیک امکان توسعه روابط دوجانبه میان اسرائیل و امارات متحده عربی به بالاترین حد ممکن و شناسایی سریع پتانسیل موجود در این روابط را فراهم می کند».

طبق گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، تا زمان بازگشایی ساختمان اصلی، سفارت رژیم صهیونیستی در دفاتر موقت به فعالیت خواهد پرداخت.

بر اساس گزارش‌ها، دفتر ارتباطی رژیم صهیونیستی در رباط، پایتخت مغرب نیز در روزهای آتی بازگشایی خواهد شد و کنسولگری این رژیم در دوبی نیز ایجاد می‌شود.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی روز ۱۵ آگوست سال میلادی گذشته از عادی سازی روابط دوجانبه خبر دادند. در پی آن، سه کشور عربی دیگر- بحرین، سودان و مغرب- نیز به این جریان عادی سازی روابط با تل آویو پیوستند.

300

کد خبر: 31851

منبع: جروزالم پست

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0