27 اسفند 1399 - 1:36 ب.ظ

پس از لغو جشنواره ۲۰۲۰؛

«اسپایک لی» دوباره رئیس داوران کن شد

جشنواره فیلم کن تایید کرد «اسپایک لی» به عنوان رئیس هیات داوران هفتاد و چهارمین جشنواره کن به این رویداد سینمایی بازخواهد گشت.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایسنا، این کارگردان ۶۳ ساله آمریکایی سال پیش به عنوان رئیس داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن انتخاب شده بود اما این جشنواره به سبب بحران شیوع ویروس کرونا لغو شد و حالا او به مسئولان کن قول داده امسال بار دیگر به کن خواهد آمد.

«پیر لسکیور» رئیس جشنواره کن گفت: در طول مدت نامطمئن بحران کرونا، «اسپایک لی» هرگز از تشویق و حمایت ما دست برنداشت و نمیتوان شخصیتی قدرتمندتری از او یافت که در این دوران سخت ما را همراهی کند.

«تیری فرمو» مدیر جشنواره کن در این باره گفت: شور و عشق «اسپایک لی» به سینما، انرژی بزرگی به ما برای آماده سازی جشنواره‌ای داده که همه در انتظار آن هستند.

«اسپایک لی» رابطه‌ای طولانی و پرفراز و نشیب با جشنواره کن دارد و اولین ساخته‌اش در سال ۱۹۸۶ با نام «می‌خواهد به دستش بیاورد» توانست جایزه بخش دو هفته کارگردانان کن را به خود اختصاص دهد و پس از آن نیز فیلم معروف «کار درست را انجام بده» در سال ۱۹۸۹ و «تب جنگل» در سال ۱۹۹۱ در بخش رقابتی کن از نامزدهای نخل طلا بودند.

فیلم «دختر ۶» دیگر ساخته «اسپایک لی» در سال ۱۹۹۶ در بخش غیررقابتی کن رونمایی شد و «تابستان سام» نیز در سال ۱۹۹۹ بخشی از برنامه دو هفته کارگردانان بود. در سال ۲۰۰۲ فیلم «۱۰ دقیقه بزرگتر» ساخته او در بخش نوعی نگاه کن به نمایش گذشته شد و پس از یک وقفه طولانی «اسپایک لی» در سال ۲۰۱۸ با فیلم «کلنزمن سیاه» به کن آمد و در نهایت جایزه بزرگ جشنواره را از آن خود کرد.

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیرماه) برگزار می‌شود و سایر اعضای هیات داوران این رویداد سینمایی اوایل ماه ژوئن معرفی می‌شوند.

کد 300

کد خبر: 31712

منبع: ایسنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0