29 اسفند 1399 - 7:10 ب.ظ

دستگیری سرشبکه‌های قاچاق سازمان یافته دام در استان‌های فارس و هرمزگان

سرشبکه‌های قاچاق سازمان یافته دام در استان‌های فارس و هرمزگان دستگیر شدند. این افراد برای برخی از ارتباطات خود جهت انتقال دام قاچاق از کشور از تجهیزات ماهواره‌ای استفاده می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از اطلاعات سپاه فارس؛ درپی افزایش مشکلات معیشتی مردم و گرانی‌های نامعقول به ویژه برخی از کالاهای اساسی و پس از اقدامات قابل توجه سازمان اطلاعات سپاه فارس در کاهش نوسانات بازار در استان به ویژه احتکار کالاهای اساسی و همچنین اراده محکم دستگاه قضا برای برخورد با هرگونه فساد و انحراف اقتصادی، پاسداران گمنام امام زمان (عج) با اقدامات دقیق، فنی و اطلاعاتی گسترده نسبت به شناسایی شبکه سازمان یافته قاچاق دام به کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام کردند.

این تلاش‌ها منجر به دستگیری 6 نفر از سرکردگان شبکه قاچاق احشام به خارج از کشور از مسیر آبی شد. شبکه مذکور، بخشی از دام زنده را از استان‌های دیگر و بخش دیگری را از درون استان جمع‌آوری کرده و با انتقال دام از استان فارس، در دو روستا از روستاهای استان هرمزگان دپو کرده و بخشی را در نقاطی که قابلیت پهلو گرفتن لنج وجود داشت، به صورت مستقیم و قسمتی دیگر را نیز به یکی از جزایر در خلیج فارس انتقال داده و از طریق قایق به لنج‌هایی که در نقاط صفر مرزی قرارداشتند، انتقال می‌دادند.

این افراد برای برخی از ارتباطات خود جهت انتقال دام قاچاق از کشور از تجهیزات ماهواره‌ای استفاده می‌کردند. حجم خروج دام زنده توسط این شبکه در دوماه اخیر بالغ بر 10 هزار رأس دام سبک بوده است و با توجه به افزایش قیمت ارز، گردش مالی قابل توجهی را برای اعضای این باند به ویژه سرکردگان این شبکه به همراه داشت.

دستگاه قضایی استان فارس در برخورد با مفاسد اقتصادی به ویژه اخلال در نظام معیشت مردم با همکاری ضابطین قضایی با جدیت به برخورد با مخلان و مفسدان اقتصادی ادامه خواهد داد.

کد 300

کد خبر: 31595

منبع: اطلاعات سپاه فارس

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0