1 بهمن 1399 - 3:36 ب.ظ

آخرین وضعیت محدودیت‌های کرونایی در اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: تاکید محدودیت تردد شبانه برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است و سایر شهرستان ها اگر لازم باشد محدودیت تردد در این ساعت ها اعمال می شود، اما محدودیت شبانه در ۱۰ شهر همچنان ادامه دارد.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایسنا/حجت الله غلامی، شامگاه (چهارشنبه- اول بهمن) در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی در جلسه ستاد استانی خوشبختانه روند نزولی مبتلایان، بستری ها و فوتی ها را شاهد هستیم و قطعا باید پروتکل ها رعایت و بازرسی ها تشدید شود تا این روند نزولی ادامه یابد و از هرگونه عادی انگاری شرایط پرهیز شود.

وی افزود: ادامه ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح را داریم و قانون زوج و فرد ادامه می یابد. به دلیل تخلف عده ای از ساعت ۲۱ تا ۲۲ به بعد پلیس راهور جدی تر بر ترددها نظارت و با متخلفان برخورد خواهد کرد. تاکید محدودیت تردد شبانه برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است و سایر شهرستان ها اگر لازم باشد محدودیت تردد در این ساعات اعمال می شود، اما محدودیت شبانه در ۱۰ شهر همچنان ادامه دارد و اگر امکانات پلیس راهور مهیا باشد ممنوعیت تردد علاوه بر این ۱۰ شهر در شهرهای دیگر در صورت نیاز اعمال می شود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: رعایت دقیق دستورالعمل ها در بخش حمل و نقل عمومی مورد تاکید است و اینکه پیاده روی ها فقط در پارک ها باشد. همچنین مردم سعی کنند از غذای بیرون بر رستوران ها استفاده کنند تا کمتر در این اماکن که ماسک ها برداشته می شود تجمعی انجام شود.

غلامی تصریح کرد: مراکز تفرجگاهی، سینماها، تالارها و نمایشگاه ها با ظرفیت ۵۰ درصدی می توانند به مردم ارائه خدمت کنند. همچنین تیم های نظارتی در ۲۴ شهرستان فعال خواهد شد و اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی نیز تیم های نظارتی خاصی را فعال می کنند و کمیته نظارتی استان با ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل می شود تا اعمال محدودیت ها تشدید شود.

وی ادامه داد: مردم از سفر کردن به استان های قرمز و نارنجی پرهیز کنند، متاسفانه استان های شمالی، فارس و یزد شرایط چندان خوبی از نظر شیوع ویروس کرونا ندارند. از سفرهای غیر ضروری پرهیز و از تردد در هسته مرکزی شهر امتناع شود، سیستم حمل و نقل نیز هم اکنون با ظرفیت یک سوم تا یک چهام  در حال فعالیت است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان از نظر شیوع ویروس کرونا، گفت: رنگ بندی شهرستان ها مانند هفته قبل است به طوری که ۱۵ شهرستان زرد و ۹ شهرستان آبی داریم.

غلامی افزود: جرائم ترددها به صورت پیامک برای متخلفان ارسال می شود، هرچند شاید با تاخیر این پیامک ارسال شود. همه گروه های شغلی چهارگانه نیز با رعایت پروتکل ها فعال هستند.

وی گفت: برپایی نماز جمعه در شهرهای زرد با توجه به دستورالعمل طرح جامع هوشمند ممنوع است و تا ابلاغیه ای از سوی ستاد ملی کرونا ارسال نشود همچنان برپایی نماز جمعه در شهرهای زرد ممنوع است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: در خصوص بازگشایی مدارس در ستاد ملی تصمیم گیری شد این بازگشایی به شکل غیر حضوری باشد مگر در شهرهای آبی و آن هم به شکل اختیاری.

غلامی خاطرنشان کرد: تخلفاتی را در مراسم عزاداری ها در کاشان و گلپایگان داشتیم که با متخلفان برخورد می شود.

کد خبر: 31551

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0