6 شهریور 1400 - 9:00 ق.ظ

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

برداشت هویج در اصفهان از هفته آینده آغاز می‌شود

پیمان فیروزنیا؛ مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان دو عامل افزایش تقاضا و خشکسالی را منجر به کمبود هویج در بازار اصفهان دانست و گفت: برداشت این محصول تا یک هفته دیگر آغاز می‌شود، در مناطق سردسیر هم اوایل پاییز برداشت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ۶۷۵۰ تن هویج از ۱۵۰ هکتار زمین زیر کشت در استان اصفهان برداشت می‌شود.

 فیروزنیا با بیان اینکه پارسال ۱۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزکشاورزی استان اصفهان زیر کشت هویج قرار داشت، اظهار کرد: این در حالیست که امسال به دلیل مشکلات ناشی از خشکسالی، سطح زیر کشت این محصول به ۱۵۰ هکتار رسید.

وی با بیان اینکه دو عامل افزایش تقاضا و خشکسالی منجر به کمبود هویج در بازار اصفهان شده است، افزود: هویج قیمت تضمینی ندارد و بر اساس عرضه و تقاضا قیمت آن تعیین می‌شود.

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در حال حاضر هویج مورد نیاز در بازار اصفهان از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت محصول هویج در اصفهان ۴۵ تن در هر هکتار است، افزود: بیشترین کشت هویج در شهرستان فلاورجان است.

فیروزنیا با بیان اینکه برداشت این محصول تا یک هفته دیگر آغاز می‌شود، گفت: در مناطق سردسیر هم اوایل پاییز برداشت می‌شود.

۲۰۶

کد خبر: 31482

منبع: ایسنا

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0