5 اسفند 1399 - 5:49 ب.ظ

مهلت شرکت در جشنواره روستا و عشایر شمال غرب کشور تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰ تمدید شد

حجت الاسلام یارمحمدی از تمدید مهلت شرکت در جشنواره فرهنگ و هنر روستا و عشایر شمالغرب کشور تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: جشنواره فرهنگ و هنر روستا و عشایر شمال غرب کشور با همکاری همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر)، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام یارمحمدی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی با نقاط قوت و ضعف فرهنگ و هنر روستا و عشایر، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن کاستی‌ها، ارائه دستاوردها و عملکرد هنرمندان و معرفی آثار و تولیدات و ایده‌های برتر فرهنگی عنوان کرد.

به گفته وی، پاسداشت سرمایه‌های فرهنگی اجتماعی روستا و عشایر نخستین محور این جشنواره است که شامل ارسال عکس از تکریم و تجلیل سرمایه‌های فرهنگی اجتماعی روستا (کارآفرینان، خیرین، فعالان فرهنگی هنری، معتمدین) است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دومین محور این جشنواره نیز شامل فرهنگ کتاب و کتابخوانی است؛ در محور کتابخوانی آثار ارسالی باید شامل معرفی یک کتاب (حداکثر به مدت سه دقیقه) در قالب فایل تصویری باشد.

حجت الاسلام یارمحمدی ادامه داد: در بخش مسابقه نیز علاقه‌مندان می‌توانند به سوالات مطروحه از کتاب «انسان 250 ساله» مقام معظم رهبری پاسخ داده و در جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: سومین محور جشنواره نیز عکس موبایلی با محوریت شعار سال (جهش تولید) در مناطق روستایی و عشایری است و هنرمندان برای شرکت در این بخش می‌توانند عکس‌های خود را در قالب موضوعاتی شامل همدلی و مواسات مومنانه در روستای من، فرهنگ کار و سخت کوشی در روستای من، شعار سال «جهش تولید» در مناطق روستایی و عشایری، طبیعت روستای من به دبیرخانه ارسال کنند.

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان؛ علاقمندان شرکت در بخش طراحی و نقاشی با موضوعات فرهنگ بومی روستا و عشایر نیز می‌توانند، آثار خود را در موضوعات (فرهنگ بومی روستا و عشایر، طبیعت روستای من، بافت قدیمی و سنتی روستای من) برگه A4 و با مداد رنگی آماده و به دبیرخانه ارسال کنند؛ این بخش در دو رده سنی نوجوانان 5 تا 16سال و 16 سال به بالا برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش خوشنویسی نیز آثار ارسالی باید در قالب خط نستعلیق برای آیه مبارکه 28 سوره رعد «الا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، آیه مبارکه 195 سوره بقره «انّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ‌» و سوره مبارکه کوثر و و یا خط تحریر (یک بند) از منظومه حیدربابای استاد شهریار باشد.

وی زمان برگزاری جشنواره را از 18 دی تا پایان فروردین ماه 1400 خواند و گفت: تقویم اجرایی این جشنواره متعاقبا اعلام می شود.

کد 300

کد خبر: 31469

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0