2 اسفند 1399 - 4:26 ب.ظ

در کنفرانس امنیتی مونیخ؛

بایدن: آمریکا بازگشته است!

رئیس جمهور جدید ایالات متحده روز جمعه در کنفرانس امنیتی مونیخ به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل مختلف منطقه‌ای و جهانی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا، شامگاه جمعه (به وقت تهران) به صورت مجازی در کنفرانس امنیتی مونیخ به ایراد سخنرانی پرداخت.

بایدن در این کنفرانس پیرامون امنیت جمعی، همکاری با اروپا برای مبارزه با چالش‌های امنیتی، تعهدات ایالات متحده در قبال ناتو، ادامه حضور آمریکا در خاک افغانستان و مقابله با بحران کرونا سخن گفت.

* بایدن: آمریکا بازگشته است

بایدن در آغاز سخنرانی خود با اشاره به وعده خود مبنی بر بازگرداندن آمریکا به عرصه جهانی، گفت: «در آغاز کارم این پیام روشن را اعلام می‌کنم که آمریکا بازگشته است. آمریکا به ائتلاف فراسوی آتلانتیک بازگشته است. این یک ائتلاف بنیادی قدرتمند بر مبنای رفاه و امنیت مشترک است و سنگ بنای همکاری آمریکا و اروپا در مبارزه با چالش‌های قرن بیست و یکم بشمار می‌رود».

وی در ادامه افزود: «اکنون نمی‌توانیم تنها بر اساس رقابت با کشور‌ها تصمیم‌گیری کنیم، بلکه باید بر اساس اصل همکاری در جهت مقابله با چالش‌ها نیز رفتار کنیم».
کد 300

کد خبر: 31399

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0