1 اسفند 1399 - 7:12 ب.ظ

معاون وزیر صنعت:

فروش اجباری کالا به همراه اقلام ضروری کار دلالان است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اصناف و بخش تولید از اتهام فروش اجباری کالا مبرا و فقط یک سری دلال برای پر کردن جیب خود به دنبال فروش اجباری یک کالا به همراه فروش اقلام ضروری مردم هستند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، عباس تابش پنجشنبه شب در نشستی با روسای اتحادیه‌های اتاق اصناف مشهد افزود: عده‌ای برای توجیه گران فروشی خود، فروش اجباری کالا را به راه می‌اندازند در حالی که فروش اجباری کالا به همراه کالاهای مورد نیاز مردم تخلف محرز است و هر فردی که به این عمل مبادرت ورزد سودجو شناخته شده و با وی برخورد قانونی می‌شود.

وی اظهار داشت: اغلب شرکتهای پخش، متعلق به واحدهای تولیدی هستند و از قرار معلوم فروش اجباری کالا بیشتر در شرکتهای پخشی اتفاق می افتد که مربوط به واحدهای تولیدی نیستند لذا مراقبت بیشتر آنها ضروری است.

تابش در خصوص تامین شکر بخشهای تولیدی قند و نبات گفت: واحدهای تولید قند، شکر را به قیمت هر کیلوگرم ۶ هزار و ۶۵۰ تومان و واحدهای تولیدی نبات و آب نبات، شکر را به قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند و قیمت مصوب قند نیز باید هر کیلو ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان باشد و این میزان شکر برای همه واحدهای تولیدی کشور تامین شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تکلیف مرغداران به رعایت قیمت مصوب افزود: نهاده دامی وارداتی امسال با ارز دولتی در کشور بیشتر از سال گذشته است و مسوولان جهاد کشاورزی اعلام کرده‌اند که ۱۰۰ درصد نهاده مورد نیاز مرغداران را تامین کرده‌اند.

تابش با اشاره به ذخیره شدن میزانی از روغن خام در واحدهای تولیدی از جمله واحدهای خراسان رضوی اظهار داشت: واحدهای بازرسی ما مکلف شدند، میزان روغن‌های خام ذخیره شده در واحدها را احصا کنند و در صورتی که مشخص شد خراسان رضوی به روغن خام بیشتری نیاز دارد، روغن مورد نیاز استان تامین می‌شود.

رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی در خصوص مراسم برگزاری تجلیل از واحدهای برتر در رعایت حقوق مصرف کنندگان هم گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری این همایش میسر نشد لذا تصمیم گرفتیم با حضور در بین واحدها از خدمات آنها قدردانی و به صاحبان آنها تندیس را تقدیم کنیم.

تابش اظهار داشت: از ۵۵۰ متقاضی دریافت تندیس مزبور از کل کشور که در سال گذشته ثبت نام کردند پس از هشت ماه بررسی، ۱۲ درصد از متقاضیان به مرحله دریافت تندیس و گواهی رعایت حقوق مصرف کننده رسیدند و از بین آنها هفت درصد به عنوان رعایت کنندگان حقوق مصرف کنندگان در کشور انتخاب شدند.

وی افزود: سه واحد نوین زعفران، مشهد دوام و هتل بین المللی قصر از مشهد نیز به عنوان سه واحد برگزیده در رعایت حقوق مصرف کنندگان در سال جاری انتخاب شدند.

کد 300

کد خبر: 31375

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0