4 شهریور 1400 - 12:30 ق.ظ

علی قاسم زاده به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد

در ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که به صورت فوق العاده به منظور انتخاب شهردار اصفهان برگزار شد، علی قاسم زاده با 12 رآی موافق به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، محمد نورصالحی در ششمین جلسه فوق العاده (علنی) شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم، با اشاره به تبریک روز کارمند به همه کارمندان خدوم و پاک دست شهرداریاظهار کرد: دولت سیزدهم نیز در کوتاه ترین زمان کابینه را معرفی کرد و مجلس هم با رای قاطع حمایت خود را از دولت مردمی نشان داد.

وی ادامه داد: این دولت با همه قوا و ظرفیت و حمایت مردمی و نیروهای انقلاب کار خود را شروع کرده است؛ مردم به فعالیت های این دولت امید بسته اند و امیدواریم اقدامات آن در حوزه های مختلف مانند اقتصاد، ایجاد اشتغال و ساخت مسکن محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ما هم به نوبه خود به عنوان شورای اسلامی شهر، در خدمت دولت جدید هستیم تا انتظارات مردم برآورده شود؛ با انتخاب استانداری فعال، جهادی، بومی و انقلابی در راستای حل مشکلات استان گام برداشته می شود و شورای شهر با استاندار آتی کمال همکاری را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مجموعه همکاران در شورای اسلامی شهر اصفهان کوشیدند تا در جهت انتخاب شهردار اصفهان قدم بردارند، اظهار کرد: هدف از تشکیل جلسه امروز انتخاب شهردار اصفهان و معرفی آن به مردم است.

نورصالحی با اشاره به فرآیند انتخاب شهردار بیان کرد: 28 خردادماه انتخابات شورای اسلامی شهرها برگزار و نتایج مشخص و تیم 13 نفره شورای اسلامی شهر اصفهان معرفی شدند.

وی ادامه داد: از همان زمان جلساتی به منظور انتخاب شهردار اصفهان با فرآیندی تعاملی طی مشارکت مردم با پیوست رسانه ای برگزار شد به طوریکه از 21 تیرماه به مدت 10 روز از عموم مردم شهر درخواست کردیم مشخصات مدنظر شهردار را معرفی کنند که بیش از 50 شاخص مهم از سوی مردم مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکهاین شاخص ها در کارگروه های شورای شهر با نظرات شورا تطبیق داشت که در نهایت در 18 مورد خلاصه شد، گفت: همچنین از سه گروه نخبه ای درخواست کردیم مصادیق شهردار را معرفی کنند که آمار بازدید از سامانه ای که به این منظور معرفی شده بود، 1200 نوبت بود.

وی افزود: در ادامه بررسی ها با 18 شاخص به دست آمده به 21 نفر کاندید شهردار رسیدیم که تعدادی از آنها انصراف خود را اعلام کردند و 11 نفر مورد بررسی شورا قرار گرفتند که در طول زمان این تعداد به 2 نفر رسید چراکه برخی از کاندیداها در شهرهای دیگر کاندید شدند.

نورصالحی با بیان اینکه پیش از اینکه به این دو نفر (آقای احمدی و قاسم زاده) برسیم، به 9 گزینه و در مرحله ماقبل نهایی به 5 گزینه رسیدیم، گفت: همه افرادی که در این فرآیند مورد بررسی قرار گرفتند از افراد شاخص، متدین، انقلابی و جهادی بودند اما باید به یک نفر می رسیدیم که با کاهش تدریجی کاندیداها علی رغم صحبت های حاشیه ای، این فرآیند انجام شد.

وی افزود: 5 نفر ماقبل نهایی طی دو جلسه در قالب 25 سوال همه برنامه های خود را مطرح کردند، جلسه با دو نفر نهایی نیز روز گذشته با پخش زنده برای مردم انجام شد و امروز بعد از حدود 20 روز و در حالیکه تا روز 14 شهریورماه برای انتخاب شهردار اصفهان زمان قانونی در اختیار داشتیم، توانستیم به گزینه نهایی برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه امروز رای گیری روی یک نفر یعنی علی قاسم زاده برای انتخاب شهردار اصفهان انجام می شود، اظهار کرد: امیدواریم نتیجه این انتخاب برای مردم امیدبخش باشد؛ همه 13 عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با حمایت از شهردار منتخب به تحقق شعار شورای ششم برای تبدیل اصفهان به «شهر زندگی» کمک کنند.

وی افزود: مردم شهر و مجموعه شهرداری با توجه به سابقه حضور قاسم زاده در شهرداری، وی را می شناسند که برای وی آرزوی توفیق داریم؛ آقای احمدی هم که جزو گزینه های نهایی بودند از افراد متدین، جهادی و پاکدست شهر هستند که امیدواریم شهردار منتخب از همه این ظرفیت ها استفاده کنند.

نورصالحی با اشاره به فرآیندهای قانونی بعد از انتخاب شهردار، اظهار کرد: امروز نامه تایید صلاحیت به وزارت کشور ارسال خواهد شد تا با همکاری وزارت خانه صدور حکم هرچه زودتر انجام شود.

وی با قدردانی از زحمات آقای بوژمهرانی در روزهای گذشته و آینده، گفت: تا زمانیکه آقای قاسم زاده کار خود را رسما در شهرداری آغاز کند، آقای بوژمهرانی حضور دارند.

 

در ادامه جلسه، علیرضا بوژمهرانی، سرپرست شهرداری اصفهان با تبریک روز کارمند اظهار کرد: شهرداری اصفهان برنامه گسترده ای برای 1400 دارد که انتخاب سریع شهردار سبب می شود تا این موضوع دچار وقفه نشود؛ به آقای قاسم زاده به عنوان شهردار منتخب شهر اصفهان تبریک می گویم و از وی درخواست می کنم در تمام جلسات مدیریتی شهرداری حضور داشته باشند تا در جریان امور قرار گیرند.

در ادامه جلسه، محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان هم بعد از انتخاب شهردار اصفهان و تبریک به قاسم زاده اظهار کرد: امیدوارم وی با حمایت همکاران در شورا و پرسنل شهرداری 4 سال همراه با خیر و برکت را رقم بزنند.

وی افزود: اگر قرار است تغییر و تحول و جابجایی در شهرداری صورت گیرد از همین الان انجام شود چراکه نظر آقای قاسم زاده نظر شورای اسلامی شهر است.

گفتنی است، در ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که به صورت فوق العاده برای انتخاب شهردار اصفهان برگزار شد، 12 عضو از 13 عضو شورا حضور داشتند که با انجام رای گیری، علی قاسم زاده با 12 رای موافق به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد.

مجید نادرالاصلی یکی از اعضای شورای شهر اصفهان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا امروز در جلسه شورا حضور نداشت.

 

کد خبر: 31322

منبع: ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0