4 شهریور 1400 - 3:30 ب.ظ

مقام آمریکایی:

بایدن درخواست بنت برای عدم احیای برجام را رد می‌کند

یک مقام دولتی واشنگتن خبر داد که رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درباره از کنترل خارج‌شدن ایران بعد از خروج دولت قبلی کاخ سفید از توافق هسته‌ای صحبت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، همزمان با دیدار «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با مقام‌های آمریکایی و ارائه برنامه‌های ضد ایرانی، یک مقام دولت واشنگتن اما از پیگیری مسیر دیپلماتیک با ایران می‌گوید.

خبرگزاری «رویترز» بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: «واشنگتن همچنان متعهد به مسیر دیپلماتیک با ایران است که البته در صورت شکست این مسیر، راه‌های دیگری نیز وجود دارد».

این مقام آمریکایی که خواست نام یا سمتش فاش نشود، به رویترز گفت: «[جو] بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) با بنت درباره نگرانی‌ها حول از کنترل خارج‌شدن ایران در پی خروج [دونالد] ترامپ از توافق هسته‌ای، صحبت خواهد کرد».

وی توضیح داد که بایدن به بنت می‌گوید که آمریکا نیز نگرانی‌های اسرائیل درخصوص تسریع برنامه هسته‌ای ایران را دارد اما از سوی دیگر، فعلا به دیپلماسی با تهران متعهد است.

بر اساس این گزارش، مقام مذکور در جمع خبرنگاران در مورد اولین دیدار چهره‌به‌چهره بایدن و بنت گفت: «از زمان خروج دولت قبلی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، برنامه هسته‌ای این کشور به طور چشمگیری از کنترل خارج شده و هفته به هفته سرعت می‌گیرد. ایران اکنون دارای سانتریفیوژها و ذخایر اورانیوم و فناوری پیشرفته‌تری است به طوری که زمان گریز هسته‌ای در حال حاضر به چند ماه رسیده است».

به نوشته رویترز، وی با بیان اینکه کاخ سفید به‌طور فزاینده‌ای از فعالیت‌های هسته‌ای ایران نگران است، تاکید کرد بایدن هرگونه درخواست بنت برای توقف اقدامات دولت آمریکا جهت احیای توافق هسته‌ای را رد می‌کند.

این در حالی است که پیشتر، تعدادی از فرماندهان و ژنرال‌های ارشد رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیر خود توصیه کرده بودند از ماجرای افغانستان و عقب‌نشینی آمریکا در برابر طالبان درس بگیرد و در وابستگی به هژمونی آمریکا بازنگری کند.

کد خبر: 31305

منبع: گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0