1 شهریور 1400 - 12:00 ق.ظ

اثر مستندساز جوان کاشانی به جشنواره سانتاندر کلمبیا راه یافت

مستند کوتاه« رنج و رنگ ایران» اثر مستندساز جوان کاشان به جشنواره‌ بین‌المللی سانتاندر کلمبیا راه یافت.

به گزارش عصر اصفهان ؛ محمدسجاد آقاجانی کارگردان مستند کوتاه رنج و رنگ با بیان اینکه این مستند ۱۳ دقیقه‌ای بیانگر آغاز پیدایش صنعت رنگرزی و گره خوردن آن با هنر دست زنان و مردان قالیباف خطه کویر است، اظهار داشت: جشنواره سانتاندر کلمبیا از چهارم سپتامبر در پنج بخش آغاز می‌شود.

آقاجانی به حضور فیلم رنج و رنگ در بخش مستند کوتاه به عنوان ۱۰ اثر برتر جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: این فیلم کوتاه با مستندسازان کشورهایی از جمله اسپانیا، آرژانتین، فرانسه، ایتالیا، مکزیک و شیلی رقابت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: رنج و رنگ به عنوان تنها اثر ایرانی چهارمین جشنواره بین المللی کلمبیا حضور خواهد داشت.

آقاجانی با بیان اینکه مستند کوتاه رنج و رنگ پیشینه تاریخ و فرآیند تار و پود تا تولید فرش دستباف هنر ناملموس جهانی، دیار نخستین‌های جهان را معرفی می‌کند، اضافه کرد: این مستند کوتاه پیشتر به ششمین جشنواره بین‌المللی “Newark IFF Youth Festival” جشنواره فیلم جوانان نیوآرک در نیویورک آمریکا نیز راه یافته بود.

وی بیان داشت : این مستند به تهیه‌کنندگی گروه هنر مستقل، دستیار کارگردانی و برنامه ریز محمد معین پور موسوی، مشاوره هنری و مدیر فیلمبرداری علی بنایی، صدابرداری سارا عابدی و محمد حسین عسگری و سرمایه گذاری ابولفضل عباسی درئی تولید شده است.

محمدسجاد آقاجانی متولد ۱۷ فروروین ۱۳۸۲ دارای دیپلم رشته فتوگرافیک، از سال ۱۳۹۴ تئاتر و از سال ۱۳۹۵ عکاسی را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد.

وی فیلم‌سازی را نیز از سال ۱۳۹۶ با ساخت مستندی کوتاه به نام گلابتون و محوریت هنر شعربافی شروع کرد و رتبه‌های پیاپی را در جشنواره‌های آموزش و پرورش به دست آورد.

آقاجانی کارگردان فیلم‌های کوتاه داستانی با نام ناشناس، دستیار کارگردان و مشاوره هنری فیلم‌های کوتاه موج نو و بودی بودم به کارگردانی علی بنایی است.

203

کد خبر: 31119

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0