31 مرداد 1400 - 5:00 ب.ظ

آبشار آب ملخ، شاهکار عجیب طبیعت در سمیرم

جاهای دیدنی اصفهان تنها به جاذبه‌های تاریخی سطح شهر محدود نمی‌شود، گوشه گوشه استان اصفهان که بگردید، چیزی برای شگفت‌زده شدنتان وجود دارد؛ کافی است کمی آن‌طرف‌تر قدم بگذارید و به شهر سمیرم بروید. سمیرم را با باغ‌های سیب و آبشارهایش می‌شناسند که به دلیل نزدیکی به اصفهان به یکی از مقاصد مورد علاقه خانواده‌ها برای طبیعت گردی محسوب می‌شود.

به گزارش عصراصفهان، در این میان آبشار آب ملخ سمیرم جز محبوب‌ترین دیدنی های سمیرم به شمار می‌رود که با ویژگی‌های منحصر به فرد و قرارگیری در منطقه‌ای خوش آب و هوا، طرفداران زیادی دارد. این آبشار در 60 کیلومتری سمیرم و در نزدیکی روستای آب ملخ قرار دارد و یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی اصفهان است که به دلیل قرارگیری تخته سنگی بزرگ در مسیر رودخانه به وجود آمده است. آنچه آبشار آب ملخ را به آبشاری عجیب تبدیل کرده است، ترکیبات خاص آب آن است که خاصیت آفت کشی دارد و مردم محلی از آن به عنوان آفت کشی طبیعی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها برای مزارع خود به خصوص مزارع گندم، استفاده می‌کنند. چشم‌انداز زیبای منطقه و هوای خنک آن فرصت خوبی فراهم می‌کند تا به پیاده‌روی و عکاسی و استراحت بپردازید و روزی سرشار از نشاط برای خود بسازید.

همچنین با وجود اینکه منطقه آبشار منظره زیبایی به چشمان شما هدیه می‌کند اما در پشت خود پرتگاه خطرناکی را پنهان کرده و به یکی از خطرناک‌ترین آبشارهای ایران شهرت پیدا کرده است. رودخانه ماربر در این محل خود را از دیدگان پنهان می‌کند و پس از گذر از زیر آبشار دوباره هویدا می‌شود، این رودخانه همه را دور می‌زند حتی صخره و سنگ و آبشار را. جالب است بدانید منابع تاریخی آب ملخ را از تفرجگاه‌ها و شکارگاه‌های شاهان صفوی و قاجار معرفی کرده‌اند و در متون کهن و حتی برخی داستان‌های تاریخی به وضوح از چادر زدن در این منطقه یاد شده است. تماشای جلوه شگفت انگیز این آبشار و گوش فرا دادن به صدای سقوط آب یکی از لذت‌های سفر به این منطقه محسوب می‌شود و اگر اهل دل باشید، نشستن و کمی آرام گرفتن در دل طبیعت آبشار می‌تواند دوای همه دل مشغولی‌هایتان باشد.

  • بهترین زمان سفر

بهترین زمان بازدید از آبشار آب ملخ سمیرم نیمه اول سال به خصوص بهار است چرا که هم هوا بسیار دلپذیر است و هم طبیعت تمام زیبایی‌هایش را نمایان می‌کند. همچنین با رفتن به بالای آبشار و قرار گرفتن روی طاق آن به رودخانه مشرف خواهید شد، اینجا همان پل معروف است که آبشار از 2 طرفش سرریز شده و راه به داخل غاری دارد که سرچشمه آبشار است و بسیاری را برای تماشا به درون خود می‌کشاند. ماهیگیری در چنین فضایی بسیار دل انگیز است و برخی از گردشگران با لوازم ماهیگیری به کنار رودخانه می‌آیند و در کنار لذت بردن از تماشای طبیعت مشغول صید هم می‌شوند. کوهنوردان و طبیعت گردان نیز راهی این منطقه می‌شوند و با یک برنامه ریزی 3 روزه ابتدا از دره اتابکی خود را به قلل قدویس رسانده و پس از صعود در راه برگشت از کنار رودخانه و جنگل به سوی آبشار ادامه مسیر می‌دهند. آبشارهای دیگری نیز در این شهر وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آبشار سمیرم که به عروس این شهر معروف است اشاره کرد که می‌توانید از طبیعت آن لذت ببرید.

 

 

102

کد خبر: 31060

منبع: سرویس گردشگری

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0