9 دی 1399 - 4:45 ب.ظ

امام جمعه کاشان: مسوولان به تقویت رسانه‌ها کمک کنند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: رسانه‌ها با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه هستند و مسوولان باید به تقویت آنها کمک کنند.

به گزارش عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی سه‌شنبه شب در دیدار جمعی از کارکنان صدا و سیمای دفتر کاشان افزود: مسوولان نباید از رسانه‌های دارای کمبود نیرو و تجهیزات انتظار داشته باشند به سراغ آنان بروند.

 

وی آگاه نبودن برخی مسوولان از اهمیت رسانه‌ها را از مشکلات این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی دارای روابط عمومی هستند و مسوولان این بخش باید همواره با رسانه‌ها تعامل داشته باشند.

 

به گفته وی، روابط عمومی‌ها به عنوان بازوهای قوی رسانه‌ها برای نقش‌آفرینی دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کنند و باید اخبار را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

 

امام جمعه کاشان اظهار داشت: رسانه‌ پدیده‌ای جمعی و فراگیر در تمامی موضوع‌های مورد نیاز مردم از جمله حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

 

وی با بیان اینکه رسانه مانند بسیجی، برای دفاع از کشور، یاری رساندن به افراد مستضعف و بازسازی کشور در خدمت نظام است، افزود: البته نقدهایی به عملکرد برخی رسانه‌های کشور در خصوص الگوهایی که معرف سبک زندگی اسلامی نیست وارد است.

 

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: رسانه در دوران انتخابات برای تشویق مردم پای صندوق‌های اخذ رای، در ماه‌های محرم و صفر و آیین‌های سوگواری برای تهییج مردم به ایجاد شور معنوی و در روزهای معمولی برای ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش می‌کند.

 

وی اظهار داشت: در برخی بخش‌های رسانه‌های دیداری و شنیداری مشکلاتی وجود دارد که یکی از آنها زیاد بودن رقیبان در داخل و خارج از کشور است، چرا که در گذشته رقیبی وجود نداشت اما اکنون فضای مجازی رقیب بسیار بزرگی برای آنهاست.

 

امام جمعه کاشان تاکید کرد: اکنون مانند گذشته فقط یک رسانه بیگانه با رسانه ملی ایران رقابت نمی‌کند بلکه ده‌ها رسانه خارجی هم‌نوا و هم‌صدا به مقابله با رسانه ملی برخاسته‌اند و صدا و سیما در حوزه  جنگ قوی رسانه‌ای داخلی و خارجی  قرار دارد.

 

وی اظهار داشت: رسانه جمهوری اسلامی در چشم ما جا دارد اما همه نگاه‌ها، سالم نیست و بخشی از نگاه‌ها شک‌آلود و گرفتار شبهه است؛ با توجه به اینکه رسانه منتسب به این نظام  الهی است، گروهی سعی بر سلب اعتماد نسبت به این جایگاه دارند.

 

آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه سازمان صدا و سیما باید با تغییر نگاه به توانمندی‌های دفترهای این سازمان در شهرستان‌ها بیشتر توجه کند، تاکید کرد: این سازمان نباید به قامت کوچک دفترهای صدا و سیما در داخل کشور نگاه کند، بلکه باید کارایی و ظرفیت منطقه را مورد توجه قرار دهد.

 

وی ادامه داد: این تفاوت نگاه، غیرمنصفانه و نامتعادل است که باید در سازمان صدا و سیما تغییر کند.

 

رادیو کاشان ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ افتتاح شد و در موج FM ردیف ۹۷.۷ در دسترس قرار گرفت.

202

کد خبر: 30951

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0