29 مرداد 1400 - 9:00 ق.ظ

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

دولت تمام توان خود را برای واردات واکسن به‌کار می‌گیرد

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هر توانی که دارد برای واردات واکسن کرونا به‌کار می گیرد و این کمیسیون هم در یک سال اخیر از شرکت‌های تولیدکننده واکسن در داخل حمایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، حسینعلی شهریاری در حاشیه بازدید از بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان کلاله در جمع خبرنگاران، واکسیناسیون را اولویت کشور دانست و اظهارداشت: باید ۷۰ درصد جمعیت ایران واکسن کرونا دریافت کنند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود و شرکت‌های تولید کننده واکسن در داخل باید برای تولید در حجم گسترده تقویت شوند تا بتوانیم به مانند برخی از کشورهای دنیا کل جمعیت را واکسینه کنیم.

وی افزود: ۲ هفته قبل نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی مسائلی را در رابطه با بیماری کرونا و مشکلاتی که در استان وجود دارد مطرح کردند که رییس جلسه از کمیسیون بهداشت و درمان خواست به اتفاق تعدادی از همکاران برای بررسی از نزدیک و تهیه گزارش دقیق برای ارائه به مجلس به این استان سفر کنیم.

وی ادامه داد: به همین منظور امروز صبح به اتفاق تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان سفر کردیم تا از نزدیک  از چند بیمارستان بازدید داشته باشیم و مشکلات آنها پس از جمع بندی به وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در دولت سیزدهم با تغییرات جدیدی که اتفاق می‌افتد مشکلات زیرساختی که در کل کشور وجود دارد جمع بندی و با اولویت در مسیر حل آنها حرکت شود.

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه که صبح امروز جمعه وارد گلستان شدند در ابتدای سفر یک روزه خود از بیمارستان کلاله در شرق این استان دیدن کردند.

محمد ابراهیمی تودرواری، فرماندار کلاله در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۵۲ بیمار کرونایی در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)  این شهرستان بستری هستند، ابراز امیدواری کرد یکی از دستاوردهای سفر امروز هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به استان حل مشکل کمبود نیروی انسانی و ملزومات درمانی مانند تخت بستری در این بیمارستان باشد.

شهرستان افزون بر ۱۳۰ هزار نفری کلاله در شرق استان گلستان واقع شده است.

با درخواست مجمع نمایندگان استان گلستان از هیات رییسه مجلس، امروز رییس و تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان به این خطه شمالی سفر کردند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و هیات همراه در این سفر در هر حوزه انتخابیه به نمایندگی از یک بیمارستان دیدن می‌کنند و در جمع بندی نهایی مشکلات تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان به ویژه مواردی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با بیماری کرونا مرتبط هست لحاظ می‌شود.

بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسوولان ملی و استانی از بیمارستان کلاله در شرق گلستان آغاز شد و بعد از آن به ترتیب از بیمارستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر، علی‌آبادکتول و گرگان سرکشی خواهند کرد.

استاندار گلستان در سفر ۳۱ خرداد سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گلستان گفته بود از ۲ سال گذشته تاکنون ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

هادی حق شناس اظهار امیدواری کرد که با بهره برداری از طرح‌های در دست اقدام حوزه بهداشت و درمان، سرانه تخت بیمارستانی گلستان به میانگین کشوری نزدیک شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز پیش از این گفته بود: در یک سال اخیر اکثریت قریب به اتفاق ۱۷ بیمارستان دانشگاهی استان به دستگاه‌های اکسیژن ساز و تانک‌های ذخیره اکسیژن تجهیز شدند و همچنین با کمک و مساعدت خیران، تجهیزاتی مانند سونوگرافی پیشرفته و دستگاه فوق تخصصی APC برای ارایه خدمت به بیماران گوارش و کبد گنبدکاووس تامین گردید.

عبدالرضا فاضل افزود: تا سال ۹۲ تعداد پزشکان استان هزار و ۶۳۳ نفر بود که این آمار هم اکنون به هزار و ۸۷۸ نفر رسیده و به ازای هر ۱۰ هزار نفر، ۴.۳۵ پزشک متخصص و فوق تخصص در استان فعالیت دارند.

وی افزود: تعداد مراکز بهداشتی درمانی گلستان نیز در هشت سال گذشته با سه مورد افزایش به ۱۴۶ واحد رسیده و در مجموع ۲۳ پایگاه اورژانس شهری و ۳۴ پایگاه اورژانس جاده‌ای به مردم استان خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: در طی یک سال گذشته ۶ دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس و یک دستگاه توموتراپی (نسل جدید شتاب دهنده خطی برای درمان سرطان) و ۲ دستگاه پمپ قلب برای گنبدکاووس و گرگان به مجموع تجهیزات پیشرفته پزشکی دانشگاه افزوده شده و همچنین یک دستگاه ماموگرافی پیشرفته نیز در کلینیک قائم علی آبادکتول به خدمت رسانی به مردم شریف منطقه مشغول است.

براساس این گزارش، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط گلستان در سال‌های اخیر سرعت زیادی گرفته و با وجود مشکلات و تنگناهای مالی ناشی از تحریم‌های اقتصادی، تحولات چشمگیری در این حوزه رخ داده و هم اینک دورترین مناطق روستایی استان نیز از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

احداث و تجهیز پروژه‌های مهمی مانند اورژانس و بخش تروما و مرکز سوختگی بیمارستان پنج آذر، سلامت‌کده طب ایرانی و مکمل گرگان، بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مینودشت، بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر، فاز دوم بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله، بیمارستان شهدای بندرگز، ۱۰ کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبد، ۳۰ مرکز خدمات جامع روستایی، سه پایگاه سلامت شهری، اورژانس هوایی، ۱۳۰ خانه بهداشت روستایی و بیمارستان ۶۴ تختخوابی علوی مراوه تپه از جمله اقدامات هشت سال گذشته دولت در استان بود.

کد خبر: 30685

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0