28 خرداد 1399 - 10:59 ق.ظ

پیش بینی شرکت داروسازی آسترازنکا

شرکت سازنده واکسن ضد ویروس کرونا قیمت آن را حدود ۲ یورو پیش بینی کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، سازنده واکسن ضد “ویروس کرونا” قیمت آن را اعلام کرد. این گزارش می‌افزاید “پاسکال سوریوت” (Pascal Soriot)، مدیر عامل شرکت “آسترازنکا” (AstraZeneca)، جزئیات واکسن ضد “ویروس کرونا”، که گروه دارویی وی آن را به سفارش فرانسه ساخته است، اعلام کرد. به گفته وی، تحویل این واکسن می‌تواند از اوایل ماه اکتبر آغاز شود و از نظر قیمتی نیز باید حدود دو یورو باشد. در تاریخ ۱۳ ژوئن، گروه دارویی”آسترازنکا” اعلام کرد که با کشور‌های آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند توافق نامه‌ای را برای تضمین تأمین ۴۰۰ میلیون دوز واکسن علیه “ویروس کرونا” با اتحادیه اروپا امضا کرده است.

به گفته “پاسکال سوریوت”، مدیر عامل این شرکت، دو واکسن هم اکنون در دست تهیه هستند، یعنی یکی در بوستون و دیگری در اروپا. وی گفت: این آزمایشات از قبل آغاز شده است. ما مطالعه فاز ۱ را در انگلستان انجام دادیم که ۱۰۰۰ بیمار را شامل می‌شد و اخیراً به پایان رسیده است. ما مرحله ۱۰ را بر روی ۱۰ هزار بیمار در انگلیس شروع کردیم. اگر همه چیز خوب پیش برود، نتایج آزمایشات بالینی را در ماه اوت – سپتامبر خواهیم داشت. ما تولید را به صورت موازی انجام می‌دهیم. اگر همه چیز خوب پیش برود، ما از ماه اکتبر برای تحویل واکسن آماده خواهیم شد.
پیش از این، “الیویه نطف”، رئیس شرکت “آسترازنکا” فرانسه، در “فرانس انفو” در مورد مهلت و قیمت آن تصریح کرده بود که این واکسن به قیمت هزینه تولید، توزیع می‌شود. وی با بیان اینکه قیمت آن “در حدود دو یورو” خواهد بود، گفت: ما یک هدف داریم و هدف ما دسترسی هر چه بیشتر افراد با کمترین قیمت و هزینه به واکسن است. مدیر عامل شرکت “آسترازنکا” در مصاحبه با شبکه “بِل-آر تی اِل”، تصریح کرد که “این مسابقه‌ای برای ثروتمند شدن نیست.»
وی گفت: «ما به جامعه اروپا، آمریکا و انگلیس تعهد داده ایم که در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی این واکسن را تحویل بدهیم، و این کار از ماه اکتبر آغاز می‌شود. این یک مسابقه برای مقابله با “ویروس کرونا” است. ما متعهد هستیم که در این عملیات هیچ سودی کسب نکنیم. در طول همه گیری ویروس، ما واکسن ضد کرونا را به قیمت هزینه تولید ارائه خواهیم کرد. این یک مسابقه برای ثروتمند شدن نیست بلکه برای حل کردن این بیماری همه گیر وحشتناک است.»
“پاسکال سوریوت” همچنین در مورد اثربخشی واکسن آتی و مدت زمان حمایت گفت: «ما فکر می‌کنیم حدود یک سال محافظت خواهد کرد». سوریوت در خصوص تحویل نیز اظهار داشت: «به محض کشف واکسن برای کشور‌های فرانسه، ایتالیا، آلمان، هلند و همچنین سایر کشور‌های متقاضی، این واکسن تهیه می‌شود.» وی ادامه داد: «در تحویل این واکسن اول و آخرین نخواهیم داشت. همه کسانی که مایل به تحویل هستند، به آن‌ها تحویل خواهد شد. اگر یک کشور تصمیم بگیرد که علاقه‌ای به تحویل گرفتن نداشته باشد، البته تحویل داده نمی‌شود.» وی افزود: «همه کشور‌های اروپایی که می‌خواهند به این توافق نامه بپیوندند، می‌توانند هم اکنون این کار را انجام دهند.»

کد 300

کد خبر: 30669

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0