27 مرداد 1400 - 12:07 ق.ظ

رئیس اتحادیه عینک سازان اصفهان:

۹۰ درصد از عینک‌های موجود در بازار وارداتی است

رئیس اتحادیه عینک سازان اصفهان گفت: ۹۰ درصد از عینک‌های موجود در بازار وارداتی است.

به گزارش عصر اصفهان، اصغر امینی رئیس اتحادیه عینک سازان اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد عینک‌های موجود در بازار وارداتی است و فقط تعدادی شرکت سازنده شیشه عینک، در کشور وجود دارد بنابراین تولید عینک طبی باکیفیت داخلی به علت گرانی مواد اولیه و همچنین اختلاف قیمتی که با مشابه خارجی دارد به صرفه نیست.

وی افزود: ممنوعیت واردات عینک‌های آفتابی نیز سبب شده این نوع عینک بیشتر به صورت قاچاق وارد شود و مطمئن باشید عینک آفتابی که در خرازی یا برخی مغازه‌ها باحدود قیمت ۱۵۰ هزارتومان می‌بینید، عینک استاندارد و مناسبی نیست، بلکه بدل و در مواقعی موج دار است.

رئیس اتحادیه عینک سازان اصفهان اظهار کرد: هر واحد عینک ساز یا عینک فروش باید علاوه بر پروانه کسب زیر نظر اتحادیه و دارای پروانه از وزارت بهداشت باشد، عینک سازان و عینک فروشان بر اساس تعهدات باید عینک استاندارد بفروشند.

امینی گفت: داشتن پروانه کسب و پروانه بهداشت، احتمال تخلف و فروش عینک غیراستاندارد را توسط عینک سازان و عینک فروشان به حداقل رسانده است.

وی درباره فروش عینک در واحد‌های غیر مرتبط بیان کرد: فروش عینک در مطب پزشکان، علاوه بر فروش عینک‌های تقلبی در واحد‌های صنفی غیرمرتبط تخلف است، در حقیقت مالیات را عینک ساز می‌پردازد، اما سود اصلی را واحد‌های متخلف می‌برند. فروش عینک در واحد‌های غیرمجاز به ویژه مطب پزشکان از نهاد‌های مربوطه، پیگیری شده، اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

104

کد خبر: 29623

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0