31 فروردین 1399 - 4:45 ب.ظ

ویروس از پوست سالم عبور می‌کند؟

رئیس انجمن متخصصان پوست ایران گفت: محققان تا به حال به این نتیجه نرسیده‌اند که ویروس از پوست سالم عبور می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، «فرهاد هنجنی» درباره ایجاد اگزمای پوستی بر اثر استفاده بیش از حد از مواد ضدعفونی کننده به ایلنا توضیح داد: مقداری از این اگزما ناشی از این است که افراد به شکل وسواس گونه دست‌های خود را می‌شویند. درست است توصیه های بهداشتی را رعایت می‌کنیم و وقتی از خانه خارج می‌شویم و برمی‌گردیم دست‌ها را 20 ثانیه می‌شوییم، ولی بعضی از افراد خیلی بیشتر از این و حتی به صورت مکرر دست‌هایشان را می‌شویند.

هر بار شست و شو با آب و صابون یا استفاده از محلول و ژل‌هایی که حاوی الکل هستند به لایه حفاظتی پوست آسیب می‌زند.وی ادامه داد: وقتی لایه حفاظتی پوست بعد از مدتی تخریب شود، چربی‌هایی که به صورت طبیعی در سطح پوست وجود دارد، مقداری تحلیل می‌رود و باعث می‌شود که پوست دست برای خشکی، ترک و حتی ورود باکتری مستعد شود.

همان گونه که می‌دانید ویروس از پوست سالم رد نمی‌شود و محققان تا به حال به این نتیجه نرسیده‌اند که ویروس از پوست سالم وارد می‌شود.رئیس انجمن متخصصان پوست ایران گفت:‌ هدف از شستن دست‌ها این است که ویروسی را که روی دست قرار دارد به سمت بینی، دهان و چشم نفرستیم،‌ نه این که برخی فکر کنند چون ممکن است ویروس از طریق پوست دست منتقل شود، مدام دست‌هایشان را بشویند. شاید برخی هنوز متوجه این موضوع نیستند. در هر صورت باید مانع از بین رفتن لایه محافظتی چربی روی پوست دست شویم.

 

300/

کد خبر: 29391

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0