21 فروردین 1399 - 10:49 ق.ظ

در گفتگو با شبستان مطرح شد؛

«بچه های کانون مساجد»، آموزش دهندگان خوب خانواده ها

مدیر کانون فرهنگی و هنری «حرمین» با بیان اینکه بچه های مسجد آموزش دهندگان خوبی برای خانواده ها هستند، گفت: ارائه خدماتی همچون ضدعفونی معابر عمومی و توزیع ماسک خود باعث الگو پذیری خانواده ها می شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، مصاحبه ای با مسئول یکی از کانون های شهرستان گچساران، انجام داده است، که در ذیل می خوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

«بهرام غریبی» هستم. 31 ساله دارای لیسانس حسابداری و مدیر کانون فرهنگی و هنری «حرمین»

لطف کنید در مورد کانون روستا و فعالیت های آن توضیحاتی را بفرمایید؟

کانون فرهنگی، هنری «حرمین» روستای اسلام آباد لیشتر در «مسجدالمهدی» روستا در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان گچساران فعالیت دارد.

این کانون 25 عضو دارد و سال 86 تاسیس شده است.
کانون حرمین از سال 93 که بنده مدیریت آن را به عهده گرفتم با کمک امام جماعت مسجد فعالیت خود را جدی تر ادامه داد و در عرصه های فرهنگی، هنری، ورزشی و برگزاری اردوی سیاحتی زیارتی فعالیت کرده است.

برگزاری مسابقات تنیس روی میز، فوتبال بین کلاسی در مقطع ابتدایی، کلاس های روخوانی و روان خوانی قرآن در ماه های مبارک رمضان خواندن هر روز یک جزء از قرآن کریم و برگزاری کلاس پرسش و پاسخ به مسائل شرعی از برنامه های این کانون فرهنگی و هنری است.

در زمان شیوع ویروس کرونا، کانون چه فعالیت هایی انجام داده است؟

از زمان شیوع ویروس کرونا، کانون فرهنگی «حرمین» با تهیه مواد ضدعفونی اقدام به گندزدایی مغازه ها و معابر عمومی کرد و در مرحله دوم گندزدایی داخل منازل را انجام داد. همچنین با شیوع سریع ویروس کرونا به کمک خیرین و خیاطان روستا اقدام به تولید و توزیع ماسک پارچه ای نانو و استریل شده کرده و یک هزار عدد ماسک را طی سه مرحله با فاصله 15 روز توزیع کردیم.

همچنین با تهیه یک دستگاه تب سنج اقدام به غربالگری اهالی روستا کرده و جهت حفظ سلامتی اهالی با برپایی ایست بازرسی در ورودی روستا از ورود افراد غیربومی و دوره گردها جلوگیری کردیم.

هم اکنون هم در حال تهیه روپوش پرستاری برای پرسنل درمانگاه لیشتر و بیمارستان شهرستان هستیم.

به نظر شما کانون های مساجد در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا چه وظیفه ای دارند؟

کانون های فرهنگی، هنری مساجد آموزش پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را می توانند با بچه های مسجد و اعضای کانون آغاز کنند و از طریق آنها به خانواده ها آموزش دهند، بچه های مسجد و کانون آموزش دهندگانی خوب برای خانواده ها هستند؛ ارائه خدماتی همچون ضدعفونی معابر عمومی، تهیه و توزیع ماسک خود باعث الگو پذیری مردم و خانواده ها می شود و امر جهاد وسیع تر از قبل در جامعه جا می افتد.

آقای غریبی! به نظر شما کانون های فرهنگی چه نقشی در جذب جوانان به مساجد دارند؟

کانون های فرهنگی در واقع یک نقش کمکی در جذب بچه ها به مساجد دارند.

کانون ها به خاطر تنوع و فعالیت های گسترده ای که دارند، از یکنواختی مساجد که فقط در آنها نمازخوانده می شد، جلوگیری می کنند. و تبدیل به مرکزی پر از نو آوری ها در کارهای خیر می شوند.

پس در دوره و عصرجدید وجود فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی در کنار مسجد باعث جذب جوانان ون وجوانان به مساجد می شود؛ این مهم جزبا فعالیت کانون ها در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی امکان پذیر نیست.

حرف آخر؟

ضمن آرزوی سلامتی برای ملت ایران در این بحران، در شرایط کنونی باید با همدلی و خود مراقبتی همگام با مدافعان سلامت در امر مبارزه با ویروس کرونا تلاش کنیم تا هر چه زودتر با قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا، سلامت را به جامعه برگردانیم.

در پایان از زحمات خبرگزاری شبستان جهت تهیه گزارش از وضعیت کانونها و مساجد و ارائه آن به عموم و مسئولین کمال قدردانی وتشکر را دارم. من الله توفیق

 

21 فروردین 99

کد خبر: 29254

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0