27 فروردین 1399 - 11:31 ق.ظ

مدیرستادکانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان عنوان کرد:

کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در طرح مواسات

ابدالی پور از اجرای طرح مواسات در کانون های مساجد استان خبرداد و گفت: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با جذب حمایت خیرین و افراد توانمند برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا پیشقدم هستند.

به گزارش عصر اصفهان، فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با جذب حمایت های مردمی و خیران در راستای ساماندهی فعالیت های اجتماعی برای مقابله با شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا بسیج شدند. ضدعفونی و گند زدایی روزانه از محلات در راس فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گرفت و برخی کانون ها در مناطق محروم و یا حاشیه شهرها هم در راستای ضدعفونی از منازل مردم پیش قدم شدند.

بسیاری از حسینیه های مساجد و یا محیط کانون فرهنگی هنری مسجد به کارگاه های تولید ماسک تبدیل شد و روزانه ماسک تولیدی کارگاه های مساجد به صورت رایگان در بین مردم توزیع شد.

شناسایی نیازمندان هر محله و تلاش برای تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و غذایی از دیگر برنامه های فعالان مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد برای کمک به مردم در بحران کرونا بوده است.

فعالیت های فرهنگی وهنری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هم در فضای مجازی قوت گرفت و در قالب طرح های مختلف برنامه های فرهنگی، مذهبی وهنری ارائه می شود.

پس از رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کمک مومنانه، رزمایش کمک مومنانه در راس فعالیت فعالان مساجد و کانون های فرهنگی هنری مسجد قرار گرفته است.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان، گفت: در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی رزمایش مواسات و همدلی با هدف ایجاد انسجام و سازمان‌دهی کمک‌های مردمی و انجام تدابیر لازم برای تداوم این امر خداپسندانه در کشور و در مساجد آغاز شده است.

« محمد ابدالی پور» با اشاره به آسیب های بحران کرونا از نظر اقتصادی و جانی برای اقشار مختلف مردم، افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان، کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا در راس فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در این طرح تلاش می شود با تامین مایحتاج ضروری برای نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا در راستای تقویت مشارکت همگانی در مبارزه با کرونا و کنترل و مهار این ویروس منحوس اقدام شود.

ابدالی پور با اشاره به رویکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد در شناسایی نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا، اظهار کرد: در رزمایش مواسات افرادی که به سبب شیوع ویروس کرونا در تنگنا و سختی هستند شناسایی و با همکاری دستگاه‌ها و خیران به آنها کمک می‌شود.

وی با بیان اشاره به همکاری فعالان مساجد، خیران و مردم توانمند در رزمایش مواسات، بیان کرد: همدلی عمومی و تقویت کمک های مردمی برای رفع بخشی ازمشکلات نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا ضروری است.

ابدالی پور با بیان اینکه کمک به فقرا ونیازمندان یکی از سنت های همیشگی در ماه مبارک رمضان است، افزود: با توجه به شرایط بحرانی امروز جامعه که به دلیل بحران کرونا اقشار زیادی بیکار شده اند، لازم است کمک و مشارکت مردم بیشتر شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار کرد: در کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش می شود در راستای لییک به فرمایش مقام معظم رهبری از تمام ظرفیت ها وپتانسیل ها موجود و حمایت خیران و افراد توانمند محلات برای اجرای طرح مواسات بهره گرفته شود.

وی اظها کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان از زمان شیوع ویروس کرونا در قالب های مختلف چون جمع آوری کمک های مردمی و تهیه و توزیع بسته های غذایی در بین محرومان، تولید ماسک و اجرای طرح روزانه ضدعفونی و گند زدایی از محلات در کنار مردم بوده اند.

ابدالی پور بیان کرد: برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در کمک به مردم، تولید ماسک و ضدعفونی و گند زدایی از محلات و اماکن عمومی تا پایان شکست قطعی کرونا ادامه دارد.

پایان پیام

 

کد خبر: 28956

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0