25 مرداد 1400 - 2:00 ب.ظ

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان مطرح کرد؛

خیز جدید بسیج برای مقابله با کرونا

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی مقواساز جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان محورهای هشت گانه مأموریت جدید بسیج برای مقابله با کرونا بعد از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب را تبیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصراصفهان و به نقل از صاحب نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار علی مقواساز  از خیز جدید بسیج برای مقابله با ویروس کرونا بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب و اعلام وضعیت فوری توسط ایشان خبر داد.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه- استان اصفهان حماسه و مشارکت بسیجیان در کنترل ویروس کرونا به ویژه در ماه‌های ابتدایی شیوع این ویروس را حماسه دفاع مقدس دیگری خواند که در قالب طرح سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و نهضت تواصی اجرایی شد.

*دستور دوباره رهبر برای ورود بسیج، نشانه موفقیت و اثربخشی بسیج تاکنون

وی با اشاره به سخنرانی تلویزیونی چهار روز پیش رهبر معظم انقلاب و فرمان حضور مجدد عموم بسیجیان در صحنه مقابله با کرونا، این فرمان را افتخاری برای بسیج عنوان کردند که به سبب مجاهدت، بزرگواری و رشادت بسیجیان در طول یک سال و نیم شیوع کرونا حاصل شده و نشان از امید امام امت به بسیج دارد.

سردار مقواساز افزود: بلافاصله بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب جلسه مشترک سپاه، بسیج و وزارت بهداشت در این رابطه برگزار و اقدامات لازم برای اجرا توسط بسیج مشخص شد و به دنبال آن جلسات استانی با فرماندهان نواحی بسیج تشکیل و قرارگاه امام رضا-علیه السّلام- در همه نواحی برای خیز جدید بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی تشکیل شد و سپس جلسه‌ای با حضور متنفذین و مسئولان شهرستان‌ها و سرانجام جلسه‌ای با سرپنجه‌های بسیج تشکیل و ضمن تشریح مأموریت بسیج به منظور کنترل و مقابله با کووید19، رسماً خیز جدید این سازمان برای مقابله با کرونا اعلام شد.

جانشین فرماندهی سپاه استان اصفهان با بیان این که هم اکنون بسیج در گام پنجم اجرای طرح شهید سلیمانی هستیم قرار دارد به بیان خلاصه‌ای از عملکرد این سازمان در طول یک سال و نیم گذشته در جهت مقابله با کرونا پرداخت.

وی ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، تولید و توزیع ماسک و لباس گان، تماس تلفنی با عموم مردم و دعوت به ثبت نام در سایت سلامت، توزیع بسته‌های بهداشتی، کمک به محرومین و سالمندان، حضور بسیجیان در بیمارستان‌ها، مشارکت در راه اندازی ایست و کنترل ورودی شهرها، غربالگری خانه به خانه، حضور در آرامستان‌ها و مشارکت در دفن فوتی‌های کرونا، اقناع سازی اصناف نسبت به رعایت اصول بهداشتی و غیره را از جمله فعالیت‌های بسیج بدین منظور برشمرد.

*اولویت بسیج توجه به مصالح مردم است

سردار مقواساز با اشاره به این که آخرین اقدام بسیج راه اندازی مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا و کمک به کادر بهداشت و درمان در تزریق هر چه سریعتر این واکسن برای آحاد مردم است، عنوان کرد: اولویت بسیج رعایت مصالح مردم بوده و در این مدت هر آن چه داشت به میدان مقابله با کرونا آورد.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان با بیان این که سند راهبردی 10 ساله اعتلای بسیج، سندی است که تهیه آن دو سال طول کشیده است و بعد از چند بار ارائه محضر فرماندهی کل قوا و اصلاحات آن، سرانجام توسط ایشان به تأیید رسیده است، گفت: در این سند به صراحت رهبری فرموده‌اند «بسیج پاره تن مردم است و هرگز نباید مصالح مردم را فراموش کند». وی این جمله رهبر انقلاب را نشان دهنده وظیفه ذاتی بسیج در قبال مردم دانست.

این فرمانده بسیجی با بازخوانی این سخن اخیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند: « به نظر من امروز مسئله‌ی اوّل کشور است؛ مسئله‌ی فوری و فوتی کشور است که بایستی دنبال بشود. خب ابتلائات و تلفات حقیقتاً بسیار دردناک است؛ به زبان آسان است لکن در واقع وقتی نگاه کنید، این که در یک روز بیش از پانصد خانواده داغدار بشوند یا ده‌ها هزار نفر در یک روز ابتلا پیدا کنند، چیز کمی است؟ چیز کوچکی است؟» از لزوم ورود جدی‌تر و بیش از پیش بسیجیان به میدان مقابله با کرونا سخن گفت و بر اساس سخنان معظم له، هشت محور برای پیگیری طرح شهید سلیمانی توسط آحاد مختلف بسیج تبیین کرد.

*محورهای هشت گانه مأموریت جدید بسیج

سردار مقواساز بر اساس نگرانی ابراز شده رهبری در سخنرانی اخیر خود نسبت به خستگی شدید مجموعه‌های درمانی اولین محور بسیج در ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی را پرداختن به این موضوع و تقویت روحی و جسمی کادر درمان دانست و از عموم بسیجیان خواست با همفکری در این رابطه و پیدا کردن راهکارهای آن، نسبت به انجام اقداماتی نظیر پشتیبانی از مجموعه‌های درمانی و قدردانی از زحمات ایشان اقدام کنند.

جانشین فرمانده سپاه استان محور دوم طرح را بر اساس این گفته رهبر که اظهار فرمودند «در اوّل جریان کرونا، آزمایشهای بیماریابی عمومی رایج شد و این بسیار کار خوبی بود؛ این کار بایستی انجام بگیرد؛ یعنی به معنای حقیقی، هم شبکه‌ی بهداشت، هم کمک بسیج، در این زمینه فعّالیّت کنند و بتوانند آزمایش تشخیص بیماری را به صورت رایگان، به صورت وسیع برای همه فراهم کنند.» حرکت در جهت بیماریابی عمومی، اطلاع رسانی و آموزش بیماران و اقناع سازی در رابطه با کنترل فرد برای جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران بیان کرد.

وی محور سوم خیز جدید بسیج در مقابله با کووید19 را دغدغه رهبری برای واکسیناسیون عمومی عنوان کرد و کمک در تزریق واکسن و روشنگری در رابطه با شایعات و مطالب بی اساس که مانع از واکسیناسیون سریع عمومی می‌شود را وظیفه بسیج در محور سوم طرح دانست.

*تلاش نرم افزاری و سخت افزاری بسیج برای مقابله با کرونا

این فرمانده بسیجی محور چهارم سخنان رهبر را لزوم ورود دوباره و قوی‌تر نیروهای مسلح به میدان مبارزه با کرونا بیان کرد و در این رابطه از اقدامات سپاه نظیر احداث بیمارستان صحرایی و در اختیار عموم قرار دادن امکانات درمانی و بهداشتی سپاه سخن گفت و از بسیجیان خواست با اطلاع رسانی این اقدامات در کنار سایر فعالیت‌های بسیج، فرصت انتشار شایعات علیه نیروهای مردمی و ملتهب ساختن فضا را از دشمنان و مغرضان بگیرند.

سردار مقواساز توزیع اقلام بهداشتی بین مردم و توصیه ایشان به رعایت مسائل و دستورالعمل‌های بهداشتی از طریق ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای همچون کانال‌های فضای مجازی و اقناع سازی اصناف برای تعطیلی بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و بر اساس جدول بندی مشاغل به نسبت وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز را از دیگر محورهای فعالیت بسیج طی روزهای آتی برشمرد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه- استان اصفهان با تأکید بر این سخن رهبر که فرمودند: «این مجالس مایه‌ی برکت است، مایه‌ی رحمت الهی است، مایه‌ی توجّه برکات الهی به کشور و ملّت است؛ ما به این مجالس احتیاج داریم، این مجالس باید باشد منتها با کمال دقت و شدّت بایستی این شیوه‌نامه‌ها مراعات بشود»، تلاش برای ایمن سازی مجالس محرم از جمله مجالس روضه خانگی بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا و جلوگیری از انتشار ویروس در این مجالس را با اقداماتی نظیر کمک به صاحبان مجالس برای برگزاری این مراسمات در فضای باز، ششمین محور مأموریت جدید بسیج دانست.

*کارنامه درخشان بسیج استان اصفهان در کمک‌های مؤمنانه

وی هفتمین محور طرح را نهضت مواسات و تداوم کمک‌های مؤمنانه با مرکزیت مساجد خواند و گفت: بسیجیان این استان در طول دوران کرونا با جمع آوری کمک‌های مؤمنانه 150 زندانی را آزاد کردند، 300 خانه محرومین را تعمیر کردند،  1500 جهیزیه برای دختران دم بخت خانواده‌های نیازمند تهیه کردند، 800 هزار بسته معیشتی، صدها هزار بسته بهداشتی و ده‌ها هزار لوازم التحریر بین مستمندان توزیع کردند.

این فرمانده بسیجی آخرین محوری که باید بسیجیان به آن ورود کنند را همان طور که رهبری فرمودند مسئله‌ی دعا و توسّل و تضرّع به مسبب الأسباب است و از بسیجیان خواستند برای ایجاد فضای معنوی در سطح شهرها و روستاها تلاش کرده و یک حرکت همگانی در این رابطه با اقداماتی نظیر پخش ادعیه سفارش شده همچون دعای هفتم صحیفه سجادیه شکل بدهند.

سردار مقواساز موفقیت این طرح را در گرو برنامه ریزی و اجرا در سطح محلات دانست و این جمله رهبری را یادآوری کرد که فرمودند: «هرکس برای کنترل کاری کند حسنه است و هر کس برخلاف آن کاری کند سیئه است»

کد201

کد خبر: 28864

منبع: صاحب نیوز

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0