24 مرداد 1400 - 8:39 ق.ظ

مدیر مجتمع طلای موته خبر داد

حذف مالیات ارزش‌افزوده بر شمش طلای تولیدکنندگان

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، از دی‌ماه سال جاری مالیات ارزش‌افزوده از شمش طلای تولیدی حذف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، مدیر مجتمع طلای موته با اشاره به عملکرد این مجتمع در چهارماه نخست سال جاری گفت: در این مدت با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود ۷۶ هزار تن خاک فرآوری کردیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲/ ۱درصدی برخوردار بود.

به گفته علیرضا طالاری، همچنین در مدت یادشده میزان ۱۰۶ کیلوگرم شمش طلا در مجتمع طلای موته تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ حدود ۵/ ۳درصد کاهش داشت. مدیر مجتمع طلای موته برنامه تولید این مجتمع را تا پایان سال‌جاری ۳۰۰ کیلو شمش طلا اعلام کرد و افزود: چنانچه بتوانیم ماده معدنی پر‌عیار تامین کنیم به‌طورقطع بیشتر از برنامه تولید خواهیم کرد.

وی در مورد میزان تولید شمش طلا در این مجتمع در سال ۹۹ اعلام کرد: میزان تولید مجتمع در سال گذشته درمجموع ۳۲۱ کیلو شمش طلا بود که نسبت به برنامه از رشد ۷درصدی برخوردار شد.

طالاری افزود: در سال جاری به علت افت عیار ماده معدنی ۳درصد کاهش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در مجتمع طلای موته و با کاهش توقفات کارخانه بتوان افت عیار ماده معدنی را با افزایش تناژ فرآوری جبران کرد و به میزان تولید سال گذشته در پایان سال جاری برسیم.

طالاری درباره میزان تولید سایر معادن در مجتمع طلای موته، گفت: در دو معدن سنجده و چاه خاتون نیز عملیات استخراج معدنی شامل ماده معدنی و باطله‌برداری انجام ‌شده که بر این اساس در چهارماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۲درصد افزایش داشته است.

وی اخذ مجوز معدن طلای دره اشکی را از اقدامات خوب مجتمع طلای موته در سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: ازاین‌رو توانستیم در اردیبهشت سال‌جاری پروانه بهره‌برداری معدن مذکور را از سازمان صمت استان اخذ کنیم و از ابتدای تیر نیز شاهد آغاز عملیات بهره‌برداری از این معدن خواهیم بود.

مدیر مجتمع طلای موته اعلام کرد: به‌این‌ترتیب معادن فعال ما از دو معدن به سه معدن افزایش یافت که براساس پروانه بهره‌برداری معدن دره اشکی می‌توان حدود ۱۳۰هزار تن ماده معدنی با عیار ۲/ ۱ به مدت‌زمان ۱۰ سال بهره‌برداری کرد.

کد خبر: 28787

منبع: اقتصاد بازار

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0