23 مرداد 1400 - 10:52 ق.ظ

مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت

نخستین دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت

نخستین دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه‌‌ای آزاد و شاغل در رسانه‌های مختلف کشور و همچنین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با رسانه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، بهنام افشار، مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت ، اظهار کرد: صنعت از جمله شاخص‌های مهم و اثرگذار در رشد و توسعه اقتصادی و دست‌یابی به توسعه پایدار قلمداد می‌شود و یکی از ویژگی‌ها و شاخص‌های دنیای مدرن، صنعت و صنعتی شدن است. معرفی و تبیین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنعت و همچنین چالش‌ها و موانع آن برای افکار عمومی، یک ضرورت انکارناپذیر است که باید بیش‌ازپیش موردتوجه روزنامه‌نگاران و رسانه‌های مختلف قرار گیرد، چراکه رسانه‌ها نیز نقش مهمی در رونق اقتصادی و دست‌یابی به توسعه پایدار دارند.

وی افزود: پیوند رسانه و صنعت، برمبنای نوعی رویکرد تخصصی و مبتنی بر فهم و شناخت دانش صنعت از سوی روزنامه‌نگاران رسانه‌های مختلف به‌عنوان یک ضرورت مهم باعث شده جهاد دانشگاهی واحد اصفهان براساس رسالت آموزشی، تخصصی و رسانه‌ای خویش، دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت را ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه‌‌ای شاغل در رسانه‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی کند.

مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت بیان کرد: روزنامه‌نگاری تخصصی شکل حرفه‌ای، مدون و تکامل‌یافته‌ای از دانش و حرفه روزنامه‌نگاری مدرن است. روزنامه‌نگاری تخصصی در ایران آن‌گونه که بایدوشاید موردتوجه جدی قرار نگرفته است و همچنان در این زمینه خلأهایی احساس می‌شود. دوره آموزشی ژورنالیسم صنعت ایده‌ای است که برای اولین بار در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان طراحی‌شده و قرار است که با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان برگزار شود.

وی تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی خصوصی و بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد در ایران، مسئولیت‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی متعددی برای خود تعریف کرده که یکی از برجسته‌ترین آن، ارتباط مؤثر و مداوم با رسانه‌های مختلف است، برهمین اساس این دوره با حمایت شرکت فولادمبارکه اصفهان برگزار می‌شود.

افشار، اهداف برگزاری این دوره را توسعه و تقویت روزنامه‌نگاری تخصصی در ایران، ارتقاء دانش تخصصی روزنامه‌نگاران درزمینه صنعت و تربیت روزنامه‌نگاران تخصصی در حوزه صنعت دانست و گفت: دوره ژورنالیسم صنعت در شش سرفصل کلی تدوین‌شده که در هر فصل سعی شده است با بهره‌گیری از استادان و صاحب‌نظران برجسته کشوری در حوزه صنعت و رسانه، اهداف پیش‌بینی‌شده برای این دوره محقق شود.

وی ادامه داد: این دوره در 6 سرفصل آموزشی تدوین شده و در هر فصل سعی شده است با بهره‌گیری از استادان و صاحب‌نظران برجسته کشوری در حوزه صنعت و رسانه، اهداف پیش‌بینی‌شده برای این دوره محقق شود. روزنامه‌نگاری تخصصی، مبانی و تحلیل اقتصاد کلان، تحلیل صنعت، روزنامه‌نگاری صنعتی، صنعت و توسعه و روزنامه‌نگاری مدرن از سرفصل‌های این دوره است.

وی افزود: در آخرین بخش از این دوره آموزشی، شرکت‌کنندگان از فولاد مبارکه اصفهان بازدید خواهند کرد و نسبت به فرایندهایی که به‌صورت تئوری برای آن‌ها توضیح داده‌ شده، آگاهی و اطلاعات بیشتری کسب می‌کنند.

مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت در خصوص شرایط شرکت در این دوره گفت: دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آزاد و شاغل در رسانه‌های مختلف، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های خبرنگاری، روزنامه‌نگاری، مدیریت رسانه، علوم ارتباطات و روابط عمومی برگزار می‌شود و تمامی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌ها برای ثبت‌نام و شرکت در این دوره باید معرفی‌نامه و کارت خبرنگاری خود را در سامانه ثبت‌نام دوره بارگذاری کنند. همچنین روزنامه‌نگاران و خبرنگارانی آزاد که هیچ نوع رابطه استخدامی با رسانه‌ها ندارند، باید الزاماً کارت خبرنگاری و رزومه فعالیت رسانه‌ای خود را در سامانه ثبت‌نام دوره بارگذاری کنند.

وی افزود: تمامی علاقه‌مندان به شرکت در دوره الزاما باید رزومه فعالیت رسانه‌‌ای را در سامانه ثبت‌نام دوره بارگذاری کنند. در این بخش، خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی پذیرش و نام‌نویسی می‌شوند که رزومه آن‌ها در کمیته ارزیابی موفق به کسب حداقل نمره 70 از مجموع نمره 100 شود.

افشار در خصوص زمان برگزاری دوره بیان کرد: این دوره در قالب 60 ساعت کلاس نظری و 12 ساعت عملی از دوم شهریور تا پانزدهم مهرماه به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی دوره آموزش تخصصی ژورنالیسم صنعت بیان کرد: شهریه دوره 13 میلیون ریال است، اما به خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که از سوی رسانه‌های مربوطه معرفی شوند، 95 درصد تخفیف اختصاص پیدا می‌کند. دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های خبرنگاری، روزنامه‌نگاری، علوم ارتباطات و روابط عمومی نیز از 85 درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

افشار افزود: اساتید این دوره از اساتید صاحب‌نظر و مطرح کشوری در حوزه رسانه و صنعت هستند.

وی گفت: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران برای ثبت‌نام و شرکت در این دوره می‌توانند به نشانی http://reg.jdisf.ac.ir/nt/  مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 37932364-031 (معاونت فرهنگی) و 09941676454 تماس بگیرند.

انتهای پیام

کد خبر: 28725

منبع: روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0