23 مرداد 1400 - 8:00 ق.ظ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان مطرح کرد:

نقش مشارکت اجتماعی در تحقق مطالبات جامعه انسانی

یادداشت ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی نقش مشارکت اجتماعی در تحقق مطالبات جامعه انسانی یکی از اهداف و ارزش‌های اساسی توسعه پایدار است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، ایرج حشمتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نقش مشارکت اجتماعی در تحقق مطالبات جامعه انسانی را یکی از اهداف و ارزش‌های اساسی توسعه پایدار اعلام کرد.
.
حشمتی در یادداشت خود عنوان کرد:
 بیست و دوم مرداد ماه فرصت مغتنمی است تا با اشاره به نقش بی بدیل مشارکت اجتماعی در فرآیند توسعه فعالیت های انگیزه مند؛ قانونمند و داوطلبانه کلیه فعالان اجتماعی بویژه فعالان عرصه محیط زیست را ارج نهیم و این نکته را یاد آور شویم که نظر به نقش مشارکت در تحقق مطالبات انسان و جامعه انسانی، می توان از ان به‌عنوان یکی از اهداف و ارزش‌های اساسی انسانی و توسعه یاد نمود و برای آن ارزش غایی یا ذاتی قائل شد .
لذا اینگونه فعالیت های داوطلبانه و مستقل از حیث ارزشمندی ذاتی متمایز کننده حیات انسانی از سایر اشکال حیات است .
در حوزه فعالیت های اجتماعی یک فرد به عنوان عضوی از جامعه نسبت به تحولات پیرامون خود بی تفاوت نیست و در برابر حقوق اجتماعی شهروندان احساس مسئولیت می کند. بی شک با تجمیع و تشریک افکار و فعالیت های فردی می توان به موفقیت های بزرگ در زمینه توسعه اجتماعی نائل آمد.
حوزه محیط زیست عرصه ای است آسیب پذیر و شکننده که جهت حصول به سلامت آن راهی جز توسعه پایدار و همسو با اهداف محیط زیست وجود ندارد.
اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ضمن تبریک روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی به کلیه فعالان و علاقمندان این حوزه بویژه اعضای سازمان های مردم نهاد زیست محیطی ؛ اهتمام در راستای تشریک مساعی و بکار گیری توانمندی های تخصصی مبتنی بر قوانین موجود را یکی از اهداف والای محیط زیستی در زمینه توسعه مسئولیت اجتماعی برشمرده و از کلیه انتقادات و پیشنهادات اثربخش و فعالیت های قانونی و هدفمند استقبال می نماید.
  
 
 
                                                                                                            
کد خبر: 28717

منبع: سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0