مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان

روزانه چهار هزار تماس با ۱۱۵ اصفهان برقرار می‌شود

غفور راستین؛ مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: روزانه به طور میانگین، چهار هزار تماس مردمی با ۱۱۵ اصفهان برقرار می‌شود که تنها یک چهارم آن‌ها اورژانسی است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: اتاقِ فرمانِ مرکزیِ اورژانسِ استان اصفهان واقع در مرکز شهر اصفهان به طور ۲۴ ساعته پاسخگوی تماس امدادخواهان با شماره ۱۱۵ است.

وی با تاکید بر لزوم ذکرِ ناِم شهر هنگامی که بیان نشانی است افزود: کارشناسان اتاق فرمانِ مرکزیِ استان، پاسخگوی تماس ۱۶ شهرستان استان هستند و مردم شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد، لنجان، فلاورجان، مبارکه، شهرضا، دهاقان، برخوار، سمیرم، بویین میاندشت، تیران و کرون، چادگان، خوانسار، گلپایگان و فریدن هنگام برقراری تماس با ۱۱۵ به اتاق فرمان مرکزی ۱۱۵ استان متصل می‌شوند.

غفور راستین گفت: موارد غیر اورژانسی بیشترین درصد تماس‌های ۱۱۵ هستند که مواردی مثل تماس اشتباه، تماس تکراری، تماس پیگیری، سوالات غیر مرتبط را شامل می‌شوند.

وی افزود: امسال، ۲۴ درصد تماس‌های مردمی با ۱۱۵ اصفهان در خصوص موارد اورژانسی بوده که با اعزام واحدِ امدادی به محل حادثه همراه بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: با توجه به موج پنجم کرونا، عمده تماس‌های غیر اورژانسی مرتبط با سوالات بیماری کرونا و واکسن کرونا است که این مساله، باعث افزایش بار تماس‌های اورژانس شده و ضمن اشغال شدن خطوط امدادی، باعث فرسایشِ توانِ کارشناسانِ اتاق فرمان اورژانس می‌شود.

دکتر راستین از هم استانی‌های تقاضا کرد برای دریافت مشاوره کرونا، با شماره‌های ۴۰۳۰ و ۳۱۱۳ تماس بگیرند؛ ضمنا برای سوال در مورد اطلاعات دارویی با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

206

کد خبر: 28632

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0