21 مرداد 1400 - 8:00 ق.ظ

به مناسبت ۲۱ مرداد ماه روز حمایت از صنایع کوچک؛

لزوم حمایت از خدمات خرد در بخش درمان/ از کارآفرینی تا حرکت به سوی عدالت درمان

یک استراتژیست سلامت گفت: مطب‌ها و کلینیک‌های کوچک ضمن اینکه می‌توانند ما را به سمت کارآفرینی و تولید سرمایه ملی هدایت کنند، می‌توانند جامعه را به عدالت بیشتر در درمان نزدیکتر کنند.

به گزارش عصر اصفهان، دکتر پوریا عادلی استراتژیست سلامت در خصوص روز حمایت از صنایع کوچک گفت: دولت‌ها در کشور‌های در حال توسعه تصمیم به حمایت از صنایع خرد و کوچک گرفتند، توسعه صنایع خرد با توجه به داشتن قابلیت تطبیق بیشتر با شرایط در حال تغییر اقتصاد و همچنین با توجه به انگیزه بالای پرسنل و ظرفیت بالای ایجاد اشتغال در این بخش نسبت به سرمایه بکارگرفته شده در آن مد نظر دولت‌ها قرار گرفته است.

عادلی در خصوص ضرورت حرکت به سمت توسعه صنایع کوچک در کشور گفت: در گام اول لازم است تغییری در نگاه خود به این صنایع داشته باشیم و به صنعت بهداشت و درمان به‌عنوان یک بخش خدماتی که در عین حالی که سلامت جامعه را تضمین می‌کند باعث افزایش تعداد شغل‌ها در جامعه شود از آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی جلوگیری می‌کند نگاه ویژه داشت.

وی ادامه داد: در صنعت بهداشت و درمان ما در سال‍‌های اخیر با نگاه افراطی برای گسترش مگا بیمارستان‌ها مواجه بودیم، افزایش مگا بیمارستان‌ها اگر قرار باشد به قیمت از میان رفتن صنایع خرد، مطب‌ها و کلینیک‌های کوچک باشد از نظر کارآفرینی باعث کاهش اشتغال در جامعه می‌شود و اثرات بسیار بدی دارد و از سمت دیگر باعث افزایش بیش از اندازه هزینه‌های بهداشتی درمانی برای دولت، مردم و جامعه خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی پزشکان اصفهان گفت: در دوران شیوع کرونا اهمیت مطب‌ها بیش از پیش مشخص شد و شاهد این بودیم که بسیاری از خدماتی که در بیمارستان‌ها و مگا بیمارستان‌ها قابل ارائه نبوده و نیست، در مطب‌ها و کلینیک‌های کوچک ارائه می‌شود، این موضوع نشان داد ایده حرکت مطلق به سوی مگابیمارستان سازی افراطی چقدر اشتباه و خطرناک است و لزوم تقویت بخش خصوصی درمان را در حد و سطح مطب‌های کوچک تقویت کرد.

عادلی بیان داشت: امیدوارم معرفی وزیر جدید بهداشت و درمان به مجلس شورای اسلامی با تغییر رویه جدی و موثر در سیاست گذاری‌های بهداشت و درمان برای حمایت ویژه از مطب‌ها و کلینیک‌های کوچک در کنار توسعه متوازن مگا بیمارستان‌ها همراه باشد.

وی در پایان تصریح کرد: مطب‌ها و کلینیک‌های کوچک ضمن اینکه می‌توانند ما را به سمت کارآفرینی و تولید سرمایه ملی هدایت کنند، می‌توانند جامعه را به عدالت بیشتر در درمان نزدیکتر کنند و دسترسی مردم را به خدمات بهداشتی و درمانی در شهر‌های بزرگ و کوچک تسهیل کنند.

 

کد خبر: 28625

منبع: ماهنامه از سین سرطان تا سین سلامتی

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0