20 مرداد 1400 - 2:35 ب.ظ

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان:

بازسازی اتوبوس‌ها مقرون به صرفه‌تر است

عباس روحانی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه به بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهر اشاره کرد وگفت: هزینه بازسازی یک دستگاه اتوبوس حدود یک دهم هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس جدید است که از نظر هزینه، بازسازی اتوبوس‌ها بطور قطع بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری عصراصفهان وبه نقل از ایمنا ، روحانی به پروژه بازسازی شرکت اتوبوسرانی اصفهان اشاره کرد وافزود: بازسازی اتوبوس‌های شهر اصفهان در دستور کار قرار دارد بدین منظور اصفهان اولین کلان‌شهری است که توانسته بودجه دولتی از سازمان برنامه بودجه برای بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را دریافت کند.

وی افزود: بازسازی این ۷۰۰ دستگاه از سال گذشته کلید خورد و حدود ۱۹۰ دستگاه توسط شرکت پیشرو دیزل آسیا انجام شده و مابقی پروژه بازسازی در تعمیرگاه شهرداری اصفهان ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه افزود: هر اتوبوسی که به عمر حدود پنج سال می‌رسد، بازسازی جزئی می‌شود، البته شرکت اتوبوسرانی اصفهان علاوه بر بازسازی دوره‌ای که انجام می‌دهد یک بازسازی مکمل تحت عنوان پروژه بازسازی را در دست انجام دارد؛ بر این اساس اتوبوس‌ها برای ورود به دوره بازسازی از چرخه حمل و نقل خارج شده و با اتوبوس‌های دیگر جایگزین می‌شود. پس از آن اقدامات اولیه نظیر برآورد هزینه‌ها، تعویض قطعات و… انجام می‌شود؛ در همین جهت، بعد از بازسازی ۱۲۰ اتوبوسی که در گذشته بازسازی شد، اقدامات اولیه روی ۹۰ دستگاه اتوبوس دیگر انجام شده است.

روحانی افزود: در این پروسه بازسازی، صفر تا ۱۰۰ اتوبوس پیاده شده و مجدد جایگذاری می‌شود. تمامی قطعات فرسوده موتور، اتاق، شیشه‌ها و … با قطعات جدید جایگزین شده و بدنه زنگ زدایی می‌شود. همچنین ورق‌های پوسیده تعویض و مجدد رنگ آمیزی انجام و صندلی‌ها با روکش‌های مخمل برای افزایش آسایش شهروندان تعبیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: هر شش ماه یک بار اتوبوس‌ها مورد معاینه فنی قرار می‌گیرد و اگر اتوبوسی دودزا باشد، حق ورود به شهر را ندارد.

 

کد201

کد خبر: 28614

منبع: خبرگزاری ایمنا

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0