20 مرداد 1400 - 10:33 ق.ظ

فراهم کردن سازوکار ایجاد تعاملات اقتصادی و تجاری ایران و مولداوی

نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری مولداوی CCI و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اقدام به برگزاری وبینارتجاری نمودند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، در این وبینار، بهرام سبحانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، بر ضرورت احیای روابط اقتصادی مولداوی و ایران تاکید کرد.
ناتالیا کالنیک، نایب رئیس اتاق بازرگانی مولداوی، به ارائه گزارشی از وضعیت کسب و کار در جمهوری مولداوی، اتاق بازرگانی مولداوی، همچنین خدمات ارائه شده به محیط تجاری پرداخت.
وی در بیان پراکنده بودن همکاری‌های بین اتاق بازرگانی جمهوری مولداوی و شرکای ایرانی، گفت: آخرین رویداد مشترک سازماندهی شده طرفین، مربوط به سال 2018 است و دراین سال نمایشگاه ملی ساخت مولداوی با حضور هیئتی از اتاق بازرگانی اصفهان وبه سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی برگزارشد.
کالنیک تصریح کرد: در جریان این سفر، هیئت‌های ایرانی علاوه بر آشنایی با محصولات و خدمات در معرض نمایش مولداوی ، در 1 فوریه 2018 در انجمن بین المللی در کاهول نیز شرکت کردند.
وی با اشاره به محدودیت های اعمال شده بدلیل بیماری کرونا، از ایجاد سازوکاری توسط اتاق بازرگانی جمهوری مولداوی برای برگزاری رویدادهای آنلاین به منظور فراهم سازی امکان حضور گسترده شرکت‌های خارجی در رویدادهای تجاری خبر داد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی مولداوی، حضور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در آخرین رویداد بین المللی آنلاین که بین 28 تا 30 آوریل 2021 توسطCCI – Moldova Trad2021سازماندهی شد را نشانگر وجود علاقه به تولیدکنندگان داخلی دانست.
منوچهر مرادی، سفیر فوق العاده و مختار جمهوری اسلامی ایران در اوکراین و جمهوری مولداوی نیز احیای روابط اقتصادی طرفین را ضروری دانست.
شایان ذکر است پس از بحث و تبادل نظر، طرفین توافق کردند که یک مجمع اقتصادی و جلسات دوجانبه در قالب آنلاین با مشارکت فعالان اقتصادی هر دو کشور به منظور آشناسازی مخاطبان باپتانسیل‌های اقتصادی جمهوری مولداوی و جمهوری اسلامی ایران و شناسایی زمینه‌های مشارکت جدید تشکیل دهند.

کد خبر: 28570

منبع: روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0