17 مرداد 1400 - 12:53 ق.ظ

عملکرد کم فروغ کشتی در المپیک توکیو

کشتی ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز به کارش در المپیک توکیو پایان داد.

به گزارش عصراصفهان، علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ۵ نماینده کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک توکیو بودند. در پایان این رقابت‌ها کوبا با کسب ۲ مدال طلا به عنوان قهرمانی رسید، مجارستان و اوکراین با یک طلا و یک نقره مشترکا در جایگاه دوم قرار گرفتند و روسیه نیز با یک طلا و ۲ برنز در جایگاه چهارمی ارزش مدال‌ها جای گرفت. تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز با یک طلای محمدرضا گرایی در ۶۷ و برنز محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به عنوان پنجمی المپیک رسید. با این حال به جز محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی که در این مسابقات موفق به کسب مدال شدند، عملکرد دیگر نفرات چنگی به دل نزد و انتقاداتی را هم به همراه داشت. علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم دهم شد، محمدعلی گرایی در رده پنجم به کارش پایان داد و امین میرزازاده هم به رده پنجمی مسابقات رضایت داد.

همچنین آزادکاران به عنوان پرامیدترین تیم اعزامی در کاروان ایران با 6 سهمیه کامل در المپیک توکیو شرکت کردند، اما نتیجه کار شاگردان غلامرضا محمدی بدون طلا و فقط با یک مدال نقره و یک برنز بود. بدون شک انتظارات بیشتری از این تیم می رفت؛ در حالی که کشتی فرنگی با 5 سهمیه یک طلا و یک برنز کسب کرده بود. در کشتی آزاد اما تمام نگاه‌ها به حسن یزدانی بود که بتواند مانند المپیک ریو مدال طلا را برای کاروان ایران به ارمغان آورد. ستاره جویباری کشتی ایران در ورزن 86 کیلوگرم کارش را با اقتدار آغاز کرد و توانست به راحتی به فینال مسابقات برسد. او در فینال تیلور آمریکایی را در مقابل داشت که در اوج آمادگی به سر می‌برد و در 53 بازی طعم شکست را نچشیده بود. یزدانی مقابل این کشتی‌گیر آمریکایی تا ثانیه‌های پایانی پیروز مسابقه بود اما درحالی که تنها 20 ثانیه به پایان مانده بود 2 امتیاز به حریف داد تا مدال طلای این مسابقات را از دست بدهد. رضا اطری در وزن ۵۷کیلوگرم، مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴کیلوگرم، و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵کیلوگرم دیگر نمایندگان کشتی آزاد ایران در توکیو بودند که روی تشک رفتند. حسین‌خانی در همان مسابقه اول مقابل نماینده آمریکا شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری در دور نخست در یک کشتی نزدیک با نتیجه 3 بر 2 از سد سلیمان آتلی دارنده مدال نقره جهان از ترکیه گذشت. وی در دور بعد با نتیجه 5 بر 1 بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی های آسیایی از مغولستان را مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه 8 بر 3 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. اطری در این دیدار با نتیجه 9 بر 1 مقابل توماس گیلمان دارنده مدال نقره جهان از آمریکا مغلوب و پنجم شد. در وزن 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با نتیجه 5 بر 1 هیثم دخلاوی از تونس را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند با نتیجه 2 بر 1 و ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف هندی در مرحله نیمه نهایی، قیاسی حذف شد. در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست با نتیجه 6 بر 3 مقابل الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل سعداله یف روس در دور بعد، محمدیان از دور رقابت ها کنار رفت.

اما در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با نتیجه 7 بر صفر الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل اگزون شالا از کوزوو با نتیجه 13 بر 2 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. زارع در این مرحله مقابل گنو پتریاشویلی دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان از گرجستان با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در دیدار رده بندی با نتیجه 5 بر صفر و با اقتدار ژی وی دنگ دارنده مدال های نقره و برنز جهان از چین کشتی را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

 

102

کد خبر: 28444

نویسنده: آرزو غفوری

منبع: عصراصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0