معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

تزریق واکسن کرونا در اصفهان به ۳۵ هزار دُز در روز رسید

کمال حیدری؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزایش از افزایش سرعت واکسیناسیون در اصفهان به ۳۵ هزار دز در روز خبر داد و گفت: همچنان از مردم می‌خواهیم تا بدون دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، رییس مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: با وجود اطلاع رسانی و درخواست‌های زیاد هنوز شاهد مراجعه تعدادی از مردم بدون دریافت پیامک به مراکز تجمیعی واکسیناسیون هستیم که به ایجاد صف منجر می‌شود.
حیدری با انتقاد از شایعات و خبرهای نامعتبری که درباره واکسیناسیون وجود دارد، گفت: تاکنون حدود ۳۰ درصد از سالمندان بالای ۶۰ سال استان برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکردند، اکنون در اصفهان واکسیناسیون کرونا برای افراد متولد ۱۳۴۷ و قبل از آن و در شهرهای کم جمعیت و روستاها افراد متولد ۱۳۵۰ و قبل از آن انجام می‌شود.
حیدری با تاکید بر اینکه پیام های زیادی از طرف مرکز واکسیناسیون برای سالمندان برای مراجعه دریافت واکسن فرستاده شده است، ادامه داد: گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا بشدت در جامعه در حال سرایت است و اگر این افراد برای دریافت واکسن مراجعه نکنند سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.
وی درباره اینکه با وجود شدت گرفتن موج پنجم کرونا، آمار مرگ و میر در اصفهان تاکنون افزایش زیادی نداشته و حدود ۳۰ نفر در روز است، توضیح داد: برخی از همکاران ما اعتقاد دارند که با وجود افزایش قابل توجه میزان مراجعات بیماران در موج پنجم کرونا در مقایسه با موج های قبلی، افزایش نیافتن زیاد آمار مرگ و میر ممکن است نتیجه ایمن سازی جمعی از مردم بدلیل دریافت واکسن باشد.
رییس مرکز بهداشت اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه هنوز بر تعطیلی اصفهان برای فروکش کردن موج پنجم کرونا مصر هستیم، افزود: تاکنون درخواست خود را در این زمینه چند بار مطرح کردیم و منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در دولت جدید هستیم.
بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود ۲ هزار و ۸۵۵ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۴۱۲ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

206

کد خبر: 28422

منبع: ایرنا

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0