16 مرداد 1400 - 4:21 ب.ظ

به رغم اخباری که از واکسیناسیون در اصفهان مخابره می شود؛

95 درصد اصفهانی ها یا واکسن کرونا نزده یا تنها یک دوز زده اند

رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: متاسفانه تاکنون حدود 95 درصد شهروندان اصفهانی یا اصلا واکسن نزده اند، یا تنها یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رضا فدایی با اشاره به وضعیت فرایند واکسیناسیون کرونا، اظهار داشت: 23 مرکز تجمیعی در استان اصفهان در حال فعالیت هستند که روزانه به طور متوسط 35 هزار نفر در مقابل بیماری منحوس کرونا در اصفهان واکسینه می‌شوند.

وی افزود:در حال حاضر تزریق واکسن در مراکز تجمیعی و یا مراکز بهداشت به گروه هدف بالای 53 سال و گروه‌های شغلی مانند خبرنگاران، رانندگان حمل و نقل عمومی، کارمندان بانک و چندین گروه دیگر در حال اجراست و به نوبت هر هفته سن‌های کم‌تر هم برای دریافت واکسن فراخوان می‌شوند.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه میزان تزریق واکسن روند افزایشی داشته، اظهار داشت: امیدواریم با افزایش میزان تخصیص واکسن و اختصاص بیشتر سالن به واکسیناسیون طی هفته‌های آتی به 40 هزار واکسن در روز برسیم.

وی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود طبق پیامک ارسالی برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند تا بتوان از ازدحام جمعیت در مراکز تجمیعی جلوگیری کرد.

فدایی تصریح کرد: حدود 20 درصد از مردم اصفهان یک نوبت و 5 درصد هم دو نوبت واکسن دریافت کردند که به طور یقین کسانی که هر دو نوبت را دریافت کرده‌اند ملاک ایمن شدن جامعه در برابر ویروس کرونا هستند که به واکسن و زمان بیشتری برای رسیدن به نقطه هدف نیاز است.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به توجه نکردن به شایعات و تبلیغات، اظهار داشت: به مردم توصیه می‌شود به تبلیغات منفی در مورد واکسن کرونا توجه نکنند این واکسن می‌تواند جان بسیاری از مردم را نجات بدهد.

وی افزود: هیچ واکسنی برای گروه سنی 18 تا 50 سال ممنوع نیست بلکه ترجیح داده شده برخی از واکسن‌ها به سالمندان تزریق شود ولی هیچ ممنوعیت یا خطر ویژه‌ای برای میانسالان ندارد و کسانی هم دریافت کرده‌اند هیچ خطری برای آنها وجود ندارد.

کد خبر: 28405

نویسنده: 101

منبع: تسنیم

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0