16 مرداد 1400 - 8:40 ق.ظ

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدراصفهان:

افزایش کشفیات مواد مخدر در اصفهان، نشانه بالابودن تقاضا است

سرهنگ غلامحسین صفری؛ رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۲۲ تن انواع مواد مخدر در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: افزایش کشفیات مواد مخدر، دستگیری قاچاقچیان و باندهای تهیه و توزیع در استان اصفهان نشانه بالا بودن تقاضا است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: اگر تقاضا برای مصرف مواد مخدر نباشد میزان عرضه و کشفیات نیز به تناسب آن کاهش می‌یابد که این مهم در حال حاضر در جامعه مشاهده نمی‌شود.
وی با اشاره به رشد 20 درصدی دستگیری باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر در استان از ابتدای امسال تاکنون، توضیح داد: در کنترل شیوع مصرف مواد مخدر و به صفر رساندن آن در استان موفق نبوده‌ایم، اکنون چالشی در زمینه مقابله با ورود و توزیع مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان وجود ندارد بلکه مشکل این است که باید مقوله تقاضا از سوی متولیان مورد کنترل قرار بگیرد.
سرهنگ صفری ادامه داد: درحال حاضر میزان کشفیات و تقاضا همگام با هم در حال افزایش است و تنها زمانی می‌توانیم از امتداد آن‌ها در یک مسیر جلوگیری کنیم که به مقوله کنترل بیشتر بپردازیم.
سرهنگ صفری با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا این مطلب که اگر مواد مخدر نباشد مصرف‌کننده هم وجود نخواهد داشت مورد قبول نیست و منسوخ است گفت: باید بدنبال شناسایی علت و عوامل تسلیم شدن جوانان در مقابل این مواد افیونی و راهکار ممانعت از افتادن آن‌ها در این بلای خانمان برانداز باشیم.
او با بیان اینکه ما از از نظر پرورش نیروی جوان مشکل داریم گفت: این مساله ربطی به میزان سواد ندارد بلکه برخی از معتادان دارای مدارک تحصیلی عالی هم هستند و باید تمام همت جامعه به سمت پرورش فکری آن‌ها سوق داده شود.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: علت تمایل به مصرف مواد مخدر بین جوانان یا به خانواده‌های آن‌ها بر می‌گردد که هنوز تربیت و پرورش سالم را مدنظر ندارند و یا اینکه خود خانواده دچار مشکل است و نمی‌توان انتظار چنین پرورشی را از آن‌ها داشت.
او با بیان اینکه مهمترین راهکار در این راستا، ارائه آموزش‌های هدفمند به خانواده‌هاست گفت: با توجه به اینکه ستون خانواده، مادر است باید از هر حیث آموش‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی و فرزند پروری را فرا بگیرد تا بتواند در پرورش فرزندان خود موفق باشد.

206

کد خبر: 28386

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0