15 مرداد 1400 - 3:48 ب.ظ

برای سال جدید تحصیلی؛

آموزش و پرورش اصفهان 10 هزار معلم کم دارد

دبیر پروژه مهر تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان از کمبود 10 هزار معلم برای سال تحصیلی جدید در تمامی مقاطع تحصیلی در استان اصفهان خبر داد.

محمدرضا ناظم‌زاده افزود: تاکنون تلاش شده که با روش‌های مختلف از جمله استفاده از توان نیروهای غیرموظفی، بخشی از این کمبود جبران شود و تا یک ماه آینده هیچ کلاس بدون معلمی برای سال تحصیلی نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: مساله کمبود نیروی انسانی هر ساله در آستانه آغاز سال تحصیلی به عنوان یک چالش جدی در استان مطرح است و هر ساله با برنامه‌ریزی‌ها، پیگیری و راه های مختلف درصدد رفع این کمبود هستیم که یکی از راهکارهای مهم آن این است که از همکارانی که امسال بازنشسته می شوند درخواست شود که بازنشستگی خود را به تعویق بیندازند و به دستگاه تعلیم و تربیت استان کمک کنند.

دبیر پروژه مهر تحصیلی استان اصفهان افزود: راهکار دیگر استفاده از نیروهای خرید خدمات، برون سپاری فعالیت‌های هنرستان‌های کار دانش و استفاده از همکاران موظفی در ساعات اضافه برای حق‌التدریس است.

وی در مجموع پروژه مهر تحصیلی را شامل ساماندهی نیروی انسانی، آماده سازی وتجهیز وتعمیر مدارس و توزیع کتب درسی و دیگر مسائل مختلف و مرتبط با بازگشایی مدارس عنوان کرد.

ناظم‌زاده افزود: در بحث فضای فیزیکی و آماده‌سازی مدارس، مشکل خاصی وجود ندارد زیرا سال گذشته به‌دلیل غیرحضوری بودن مدارس، استهلاک ساختمان‌ها بسیار کم بوده است و هرگونه مشکلی در این رابطه نیز تا یک ماه آینده رفع خواهد شد.

به گفته وی اگر قرار بر حضوری بودن مدارس باشد این اقدام با دستورالعمل‌های اعلامی ستاد کرونا صورت خواهد گرفت و تمامی موارد در خصوص تعداد دانش‌آموزان برمبنای وسعت و مساحت کلاس‌های درس رعایت و گروه‌بندی‌های لازم انجام خواهد شد.

دبیر پروژه مهر تحصیلی آموزش و پرورش اصفهان افزود: یکی از مقدمات برای آمادگی بازگشایی مدارس در صورت اعلام ستاد کرونا، واکسیناسیون معلمان است که این مهم در استان صورت گرفته و تا پایان شهریور با تزریق دُز دوم اتمام خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد:  تمامی کادر مدارس استان شامل معلمان، مدیران، معاونان و نیروهای خدماتی تا یک ماه آینده در برابر کرونا واکسینه می‌شوند.

در زمان حاضر جمعیت معلمان شاغل و بازنشسته مشغول به تدریس در آموزش و پرورش استان اصفهان بالغ بر ٨٠ هزار  نفر است.

کد خبر: 28360

نویسنده: 101

منبع: ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0