14 مرداد 1400 - 3:32 ب.ظ

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان

بیمارستان های کرونایی در اصفهان در حال پر شدن هستند

حجت اله غلامی

حجت‌الله غلامی، در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور استاندار در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار کرد: روزانه بیش از ۵۵۰ نفر در استان بستری و تنها حدود ۲۵۰ نفر ترخیص می‌شوند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت بیمارستانی در مراکز درمانی استان اشغال می‌شود و در شرایط کنونی با ادامه این روند، ظرفیت همه بیمارستان‌های استان کامل خواهد شد.

وی افزود: از مجموع ۴ هزار و ۹۰۰ تست «پی سی آر» گرفته شده در یک روز، تست ۲ هزار و ۳۰۰ نفر یعنی بیش از ۵۰ درصد از آنها مثبت اعلام شده است.

غلامی اضافه کرد: امکانات بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان در حال اشباع است و بستری‌ها به اورژانس، راهروها و فضاهای خالی بیمارستان‌ها هم کشیده شده است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان‌ اینکه با کمبود کادر درمان، پزشک و پرستار در استان مواجه هستیم، تصریح کرد: امروز از حداکثر امکانات درمانی استفاده می‌کنیم اما باید در کنار استفاده گسترده از واکسن، ملاحظات پیشگیری هم در دستور کار قرار دهیم.

تصویب محدودیت‌های پنج‌گانه به منظور کنترل کرونا

وی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌ انجام شده از امشب همه محدودیت‌های طرح جامع هوشمند شامل ۵ محور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

غلامی افزود: در جلسه امروز طرح جامع هوشمند محدودیت‌های پنج‌گانه به منظور کنترل کرونا مورد تصویب قرار گرفت به این صورت که ادارات با یک سوم و دوم سوم دورکاری برای مشاغل غیرضروری فعال و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ هم تعطیل خواهند بود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: موارد مهمی در جلسه امروز این ستاد مورد تأکید قرار گرفت و کلیه شهربازی‌ها در هر مقیاس در کلیه بوستان‌های شهرهای استان به طور کامل تعطیل خواهد بود و مسؤولیت این کار با شهرداران است.

امکان فعالیت کلیه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها تنها به صورت بیرون‌بر

به گفته وی، کلیه مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی و مراکز آموزشی نیز به طور کامل تعطیل خواهد بود و مسؤولیت این تعطیلی با مدیرکل آموزش و پرورش استان است.

غلامی در ادامه بیان کرد: کلیه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها در استان تنها به صورت بیرون‌بر امکان فعالیت دارند و مجاز به ارائه خدمات در داخل رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها نیستند و وظیفه نظارت بر این بخش و تعطیلی تالارها و سالن‌های پذیرایی و اماکن مشابه بر عهده سازمان صمت و اتاق اصناف خواهد بود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان همچنین مطرح کرد: کلیه باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی و بدنسازی و سایر فعالیت‌های ورزشی جمعی باید تعطیل شوند و مسؤولیت آن نیز با مدیرکل ورزش و جوانان استان است.

به هیچ خودروی غیربومی اجازه ورود به استان داده نخواهد شد

به گفته وی، ایست و بازرسی در کلیه ورودی‌ها و خروجی‌های ۹ گانه استان که بارها به صورت ویژه مسدود شده از ساعت ۱۱ فردا(چهارشنبه) فعال خواهد شد و به هیچ خودروی غیربومی اجازه ورود به استان داده نخواهد شد.

غلامی در ادامه اذعان کرد: تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد به طور مجدد از امشب فعال و نظارت تصویری از مرکز کنترل ترافیک شهرداری فعال و پیامک جرائم ۲۰۰ هزار تومانی برای رانندگان ارسال خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: پلیس راهور از ساعت ۲۲ امشب در سطح خیابان‌ها حضور خواهد داشت تا ترددها کاهش پیدا کند.

وی همچنین گفت: جریمه ورود خودروهای غیربومی به استان یک میلیون تومان خواهد بود و از روز گذشته  هر خودروی غیربومی پس از اعمال قانون، متوقف و به خارج از استان هدایت خواهد شد.

ممنوعیت ورود به شهرهای گردشگری استان

غلامی یادآور شد: شهرهایی مانند باغبهادران، چادگان، قمصر، کاشان، نیاصر، فریدونشهر، سمیرم و خوانسار که از جاذبه گردشگری برخوردارند بر اساس هماهنگی با شهرداری‌ها و فرمانداری‌های این مناطق، از ورود به این شهرها جلوگیری خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: بر اساس هماهنگی انجام شده، بازرسی‌ها و نظارت‌ها از امشب در کلیه سطوح توسط تیم مشترک اتاق اصناف، دادستانی و صمت در سطح شهرهای استان فعال خواهد شد و امیدواریم که این بازرسی و نظارت‌ها تخلفات را کنترل کند و شهروندان هم پروتکل‌ها را به طور کامل رعایت کنند.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده است

وی تأکید کرد: در زمان حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده است و امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها، نظارت‌ها و بازرسی‌هایی که به صورت ویژه انجام خواهد شد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به بالای مرز ۸۰ درصد برسد.

غلامی در پایان گفت: پیشنهاد تعطیلی‌ها از طرف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه و این موضوع به ستاد ملی منتقل و همه تعطیلی‌ها در سطح کشور تنها از طریق ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد بنابراین تعطیلی‌ خاص استان اصفهان نخواهیم داشت.

کد خبر: 28346

نویسنده: 101

منبع: یاقوت وطن

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0