14 مرداد 1400 - 2:33 ب.ظ

مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان:

سینمای کودک مهجور مانده بود

رگس رجایی مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان گفت: با وجود ویروس کرونا و شرایطی که تعطیلی سینماها داشتند و عدم اکران فیلم ها متاسفانه سینمای کودک نیز بیش از پیش مهجورمانده بود.

به گزارش پایگاه خبری عصراصفهان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، وی با بیان اینکه اصفهان سال ها خاستگاه جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان بوده است و این شهر به عنوان شهر دوستار کودک شناخته می شود افزود: حوزه هنری استان اصفهان در رویکردی نوین روزهای شنبه را به اکران فیلم های شاخص کودک اختصاص داد.
وی افزود: علاقه مندان به سینمای کودک می توانند از این پس شنبه‌های هرهفته درسالن سوره اصفهان واقع در خیابان آمادگاه به تماشای فیلم های کودک بنشینند، در همین خصوص و در نخستین گام به اکران نسخه مرمت شده آثارماندگارسینمای کودک می پردازیم.
مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان ادامه داد: این بار با همکاری دفتر دائمی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، شش فیلم خاطره انگیز دهه های قبل جشنواره را به نمایش می گذاریم.
وی با اشاره به همت بنیاد سینمایی فارابی در اصلاح و مرمت آثار ماندگارسینمایی تاکید کرد: پخش این شش فیلم سینمایی که از آثار به یادماندنی و مشهور است دربرنامه «مروری برآثارسینمایکودک»ازشنبه ۹ مردادآغازشد و در نخستین اکران فیلم شهرموش‌هابه کارگردانی مرضیه برومند ومحمدعلی طالبی در ساعت 18 به روی پرده رفت.
نرگس رجایی افزود: اکران این فیلم ها با نمایش فیلم های (دزد عروسک ها، نیاز، هم بازی، رنگ خدا، مربای شیرین) ادامه خواهد داشت تا به سی وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان اصفهان برسیم.
وی اظهار داشت: برای اکران فیلم های سینمای کودک در نظر داشتیم تا در فضای باز بوستان ها و پارک های اصفهان به اکران آثار برای عموم بپردازیم تا کودکان بیشتری از نمایش این فیلم ها لذت ببرند اما متاسفانه با تعطیلی این اماکن اکران فضای باز فیلم های کودک را از دست دادیم.
مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: با بهبود شرایط می توانیم اکران های فضای باز فیلم های سینمای کودک را برای تمامی کودکان این شهر نیز داشته باشیم.
وی افزود: واحد هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان هر روز از هفته را به نمایش یک ژانر از فیلم ها اختصاص داده است که شنبه ها مختص سینمای کودک است و به اکران فیلم های روز سینمای کودک خواهیم پرداخت.
کد201
کد خبر: 28341

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0