14 مرداد 1400 - 12:03 ق.ظ

آغاز واکسیناسیون عشایر بالای 18 سال در شهرضا

مجید نادری دره‌شوری رئیس اداره امور عشایر شهرستان شهرضا گفت: شبکه بهداشت قبلاً بالای ۵۰ سال در جامعه عشایر را واکسن کرونا تزریق می‌کرد در حال حاضر حدود ۱۰ روز است که تمام افراد بالای ۱۸ سال عشایر واکسینه می‌شوند.

به گزارش عصر اصفهان ؛ نادری دره‌شوری به واکسیناسیون کرونا در جامعه عشایری شهرستان شهرضا اشاره کرد و اظهار داشت: جمعیت عشایر شهرستان شهرضا ۵۰۰ خانوار است، این جمعیت کوچ‌رو بوده و خطرات بسیاری آن‌ها را تهدید می‌کند و نیاز بود کار واکسیناسیون آن‌ها با اولویت انجام شود.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان شهرضا بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در حوزه عشایر شهرضا غربالگری کرونا، آموزش و مراقبت بیماران دیابتی، فشارخون و نمونه‌گیری آب شرب، واکسیناسیون اطفال، نمونه‌گیری کرونا، مراقبت زنان باردار و ارجاع افراد مشکوک به کرونا به مراکز منتخب در قالب تیم کاملی از پزشک، بهورز، کارشناسان بهداشت محیط و شبکه بهداشت هفته‌ای سه روز با همکاری ادارات مرتبط در کلیه مناطق عشایری انجام شده و هنوز هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۶ نفر از عشایر شهرستان شهرضا واکسن کرونا نوبت اول را دریافت کرده‌اند، افزود: با شیوع کرونا اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی و گندزدا در بین عشایر توزیع شده است.

نادری با بیان اینکه تاکنون ۲۲ نفر مشکوک به کرونا در عشایر شناسایی شدند اما هنوز گزارش مرگ ناشی از کرونا در عشایر نداشته‌ایم، گفت: شبکه بهداشت قبلاً بالای ۵۰ سال در جامعه عشایر را واکسن کرونا تزریق می‌کرد در حال حاضر حدود ۱۰ روز است که تمام افراد بالای ۱۸ سال عشایر واکسینه می‌شوند تا کار واکسیناسیون این گروه از جامعه به پایان برسد.

203

کد خبر: 28313

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0