14 مرداد 1400 - 11:15 ق.ظ

65درصد نوزادان زیر 6 ماه اصفهان از شیر مادر تغذیه می کنند

کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تغذیه انحصاری با شیر مادر در ایران ۵۲ و نیم درصد است، اما این درصد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۶۵ درصد است، افزود: باید این میزان را ارتقاء داده و به ۸۰ درصد برسانیم.

 

به گزارش عصر اصفهان، مریم کاظمی کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تغذیه انحصاری با شیر مادر در ایران ۵۲ و نیم درصد است، اما این درصد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۶۵ درصد است، افزود: باید این میزان را ارتقاء داده و به ۸۰ درصد برسانیم.

کاظمی با بیان اینکه هزار روزِ اول زندگی، از زمان اولین روز بارداری مادر تا پایان دو سالگی، زمان طلایی برای تضمین سلامت هر فرد در طول زندگی است، افزود: تغذیه با شیر مادر یکی از راه‌های اصلی تضمین سلامتی فرد به حساب می‌آید.

وی به اهمیت برخورداری مادران از مرخصی با حقوق در دوران شیردهی تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه تسهیلات لازم و فضای کافی برای تغذیه با شیر مادر در اختیار مادران شاغل گذاشته شود، حقوق آنها در این دوران پایمال نشود، ساعت‌های کاری شان انعطاف پذیر باشد.

ارزیاب ارشد بیمارستان های دوستدار کودک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حق مرخصی زایمان و پرداخت حقوق والدین شاغل در بخش‌های دولتی و غیر دولتی را در زمینه ترویج تغذیه با شیر مادر تاثیرگذار دانست و افزود: مادر باید تا ۹ ماه مرخصی زایمان داشته باشد، اما در برخی بخش‌های خصوصی مادران هنوز از این حق خود محرومند، امیدواریم سیاست گذاران بتوانند این قانون را در مجلس به تصویب برسانند تا زنان شاغل بتوانند از حقوق خود بهره‌مند شوند.

 

204

کد خبر: 28301

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0