14 مرداد 1400 - 8:30 ق.ظ

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان از حضور ۳هزار و ۷۲۶ داوطلب در نخستین روز از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان از حضور ۳هزار و ۷۲۶ داوطلب در نخستین روز از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

هادی توازهی سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اظهار کرد: 13 مرداد 1400 نخستین گروه از داوطلبان آزمون‌های نظام مهندسی به رقابت پرداختند در این روز تمامی آزمون‌های اجرا در چهار رشته عمران، معماری، برق و مکانیک به علاوه آزمون نظارت رشته برق و مکانیک برگزار شد.

وی افزود: تعداد ۶ هزار و ۴۴ داوطلب در سطح استان اصفهان برای آزمون‌ها ثبت‌نام کرده بودند که 3 هزار و ۷۲۶ نفر معادل ۶۲ درصد آنان در جلسه آزمون حضور یافتند و تعداد 2 هزار و ۳۱۸ نفر معادل ۳۸ درصد داوطلبان نیز غایب بودند.

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اذعان داشت: آزمون صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ در ۷ رشته مهندسی، آزمون ورود به حرفه کاردان های فنی در شش رشته فنی،آزمون نظارت معماری و عمران و همینطور آزمون ورود به حرفه شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک ، امروز گزار می‌شود.

وی افزود: 15 مرداد ماه نیز آزمون ورود به حرفه طراحی در سه رشته معماری، برق و مکانیک و محاسبات عمران و دو صلاحیت جدید طرح و اجرای گود پی و سازه نگهبان ، ارزیابی طرح و اجرای بهسازی و همچنین آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی در سه پایه ۱ و ۲ و۳ برگزار می‌شود.

توازهی بیان داشت: در این دوره از آزمون‌های نظام مهندسی با محدودیت‌های بیشتری مواجه هستیم زیرا از یک طرف افزایش تعداد داوطلبان آزمون ورود به حرفه و از طرف دیگر برگزاری آزمون کارشناسی ماده ۲۷ و چهار صلاحیت تخصصی جدید که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود، موجب شده است تا تعداد مجموع داوطلبان این دوره نسبت به دوره‌های پیشین به میزان قابل توجهی افزایش یابد. لذا بمنظور کاهش سفرهای ناشی از برگزاری آزمون و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در استان اصفهان این آزمون‌ها در پنج شهر (اصفهان، شاهین‌شهر، کاشان، نجف‌آباد و لنجان) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

کد خبر: 28286

منبع: روابط عمومی راه و شهرسازی استان اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0