آخرین محدودیت‌های کرونایی در استان اصفهان

تعطیلی آموزشگاه ها، ورزشگاه ها و مراکز جمعی، منهای اصناف

 سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: وضعیت استان اصفهان بحرانی و حاد است، به طوری که روزانه بیش از ۵۵۰ نفر در مراکز درمانی بستری می شوند و بیش از ۵۰ درصد تست‌های کرونا مثبت است.

حجت اله غلامی

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، حجت الله غلامی درباره آخرین محدودیت های کرونایی اظهار کرد: ساعتی پیش جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد که بر اساس گزارشی که دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و کاشان ارائه دادند وضعیت استان اصفهان بحرانی و حاد است، به طوری که روزانه بیش از ۵۵۰ نفر در مراکز درمانی بستری می شوند که از این تعداد تنها ۲۵۰ نفر ترخیص می شوند که در نتیجه روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت بیمارستانی اشغال می شود.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد تست های روزانه کرونا در استان مثبت است و با این شرایط تمام ظرفیت‌ها و امکانات بیمارستان ها و مراکز درمانی در حال اشباع شدن است، به طوری که در راهروها و فضاهای باز بیماران را بستری می کنند و فشار زیادی روی کادر درمانی وجود دارد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: این شرایط حاد سبب شد که علاوه بر اجرای دقیق تر طرح جامع محدودیت های هوشمند از فردا چهارشنبه، محدودیت های بیشتری  بر روی یکسری موارد خاص اعمال شود که بر این اساس مقرر شد تمام شهرهای بازی در هر مقیاس و اندازه ای تعطیل باشند که مسوول اجرای این مصوبه شهرداران شهرهای استان و مناطق هستند.

غلامی ادامه داد: همچنین تمام مراکز آموزشی خصوصی، دولتی و غیر انتفاعی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود و مجری این مصوبه اداره کل آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: رستوران ها و اغذیه فروشی ها نیز حق ارائه خدمت در درون مجموعه خود را ندارند و تنها به شکل بیرون بر می توانند فعالیت کنند. همچنین تالارها و سالن های پذیرایی حتی اگر نوبت قبلی داده باشند اجازه فعالیت ندارند و باید نوبت های خود را لغو کنند. نمایشگاه ها نیز به هیچ وجه اجازه فعالیت ندارند که مسئولیت اجرای این مصوبات بر عهده اتاق اصناف و اداره صمت است.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: طبق تصمیم این ستاد از فردا تمام باشگاه ها و اماکن ورزشی، سالن های بدنسازی و هر امری که مرتبط با ورزش باشد به طور کامل تعطیل خواهد بود که مسئولیت اجرای این مصوبه، مدیرکل اداره ورزش و جوانان است.

غلامی گفت: تمام فعالیت های فرهنگی و سینمایی نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرای آن نظارت می کند.

همچنین ورودی های ۹ گانه از فردا به صورت خاص کنترل شدید می شود.

ممنوعیت ترددهای شبانه که از ساعت ۲۲ آغاز می شود به شکل گسترده تری بر اجرای آن نظارت می شود به طوری که دوربین هایی که تا چند روز قبل فعال نبودند فعال خواهند شد تا جرائم ۲۰۰ هزار تومانی را ثبت کنند.
وی افزود: ورود به شهرهایی که دارای جاذبه گردشگری هستند مانند باغ بهادران، سمیرم، چادگان، قمصر، کاشان، نیاسر، فریدونشهر و خوانسار ممنوع است. نظارت ها و بازرسی ها از فردا ۱۳ مرداد در سطح استان به شکل ویژه تری انجام خواهد شد و با متخلفان بدون اغماض برخورد می شود.

برگزاری مراسم در ماه های محرم و صفر نیز به شکل بسیار محدود و در فضای باز مقدور خواهد بود که البته منتظر ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره هستیم.
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، خاطرنشان کرد: بحث تعطیلی استان منتفی است. البته این تعطیلی به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شده بود که موافقت نشد و بر این اساس هفته آینده تعطیل نخواهد بود.

تعطیلی ها اگر پیوست خاص خودش را نداشته باشد نه تنها مفید نیست، بلکه مضر هم هست چرا که به دید و بازدیدهای بیشتر و رفتن به سفر کمک می کند.

غلامی با بیان اینکه محدودیت خاصی برای مشاغل گروه های مختلف در نظر گرفته نشده است، گفت: به این دلیل که باز بودن مغازه‌ها تاثیر چندانی در شیوع ویروس کرونا نداشته اند بیشتر مشاغل به غیر از مشاغل پر خطر اجازه فعالیت دارند. برای مثال لباس فروشی‌ها می‌توانند باز باشند.

وی افزود: تا اطلاع ثانوی مجوزهای تردد بین شهری صادر نمی‌شود و تنها در موارد اضطراری افراد می توانند با ارائه مدارک مستدل مجوز تردد دریافت کنند.
انتهای پیام

206/

 

کد خبر: 28248

منبع: ایسنا

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0