10 مرداد 1400 - 3:37 ب.ظ

رئیس کل دادگستری استان اصفهان

گزارش ترک فعل‌های وزارت نیرو در حوضه زاینده رود به قوه قضائیه ارائه شد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بحران آب را یکی از مشکلات استان دانست و اظهار کرد: وزارت نیرو و زیرمجموعه های آن در ارتباط با زاینده رود، ترک فعل های متعددی داشته اند که مراتب را به صورت مستند به رئیس قوه قضائیه اعلام کرده ایم.

به گزارش عصر اصفهان به نقل از ایسنا، محمدرضا حبیبی در حاشیه هفدهمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که امروز (یکشنبه_۱۰ مردادماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: هم صدایی خوبی بین سه قوه در جهت رسیدگی به مشکلات مردم در کشور ایجاد شده که این هماهنگی و هم صدایی بین سه قوه ایجاب می کند در استان ها نیز هماهنگی ها بیشتر شود تا مردم شاهد برکات این اشتراکات و هماهنگی ها باشند.

وی یکی از مشکلات اساسی اصفهان را موضوع آب دانست و گفت: خطاب به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اعلام کردم  که وزارت نیرو و زیرمجموعه های آن در ارتباط با زاینده رود ترک فعل های متعددی داشته اند که مراتب را به صورت مستند به رئیس قوه قضائیه اعلام کرده ایم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواستیم در آینده ترتیبی اتخاذ شود تا با هماهنگی دولت، وزیر نیرویی انتخاب شود که دغدغه حل مشکل همه مردم کشور را داشته باشد. ما تنها دغدغه استان اصفهان را نداریم و با همه استان های کشور برادر هستیم و تحت ولایت فقیه و در یک نظام اسلامی زندگی می کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت انتخاب وزیری که مجری قانون باشد و مدیریت صحیحی داشته باشد، گفت: مشکل زاینده رود با مدیریت وزارت نیرو در آینده و هماهنگی قوای سه گانه، قابل حل است.

حبیبی در مورد برداشت های غیرمجاز از زاینده رود  نیز گفت: رودخانه زاینده رود در دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان جاری است و ما تنها در حوزه استان اصفهان می توانیم مداخله کنیم. این موضوع می طلبد در دولت جدید مدیریت یکپارچه و واحد زاینده رود در وزارت نیرو شکل گیرد و با هماهنگی قوه مجریه، مقننه و قضائیه بتوانیم جلوی برداشت های غیر مجاز از زاینده رود را بگیریم.

 

103

کد خبر: 28030

منبع: ایسنا

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0